Garasjedøråpner

User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Garasjedøråpner

Post by Coldman »

Naboen min (som forøvrig er et litt tilbaketrukket medlem her) har montert en garasjedøråpner på HD'n sin. Den ble jeg skikkelig imponert over. Har lest om slike før og trodde at det var mye pes å få montert greia, men det var det ikke. Senderen henges på langlys-ledninga inni lykta og det er alt man trenger å gjøre på sykkelen. Mottakeren kobles enkelt på portmotoren. Så er det bare å blinke med langlyset og porten går opp eller ned. Fungerer upåklagelig!

Det er denne naboen har, men det finnes flere typer.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Garasjedøråpner

Post by Hanlucky »

Teknikkens vidundere :D
Går utfra at du har bestillt den...he he..
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Garasjedøråpner

Post by Guffen »

Hanlucky wrote:Teknikkens vidundere :D
Går utfra at du har bestillt den...he he..
Nei, Coldman bestiller ikke slike halvfabrikata. Han lager en sjøl. En gjennomtenkt og fullkommen utgave!

Min utgave av portåpner heter Konemor, og lystrer både blinking, fløyting og tilrop.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Garasjedøråpner

Post by Harlex »

Det var en genial innretning det derre... Går ut i fra at den passer til alle portåpnere....? Det blir en slik på meg!.... Praktisk som f... :P
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Garasjedøråpner

Post by Svima »

Guffen wrote:
Min utgave av portåpner heter Konemor, og lystrer både blinking, fløyting og tilrop.

Har du noe programmeringsdings for sånne, så jeg kan få min utgave her hjemme til å funke på samme måte? :err:
/ Svima
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Garasjedøråpner

Post by Hanlucky »

Guffen wrote:
Hanlucky wrote:Teknikkens vidundere :D
Går utfra at du har bestillt den...he he..
Nei, Coldman bestiller ikke slike halvfabrikata. Han lager en sjøl. En gjennomtenkt og fullkommen utgave!

Min utgave av portåpner heter Konemor, og lystrer både blinking, fløyting og tilrop.
Tror jeg går for en slik en istedet for en konemor...
Lettere når det kommer til feks. reklamasjon :lol:
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Garasjedøråpner

Post by Coldman »

Hanlucky wrote:Teknikkens vidundere :D
Går utfra at du har bestillt den...he he..
Jeg har ikke sykkelen i garasjen, men jeg skal ha en til bilen. Den fjernkontrollen jeg har skal jeg ha inni huset. Har nemlig dieselvarmer (med fjernkontroll) i bilen og da vil jeg helst åpne porten før jeg fyrer den opp.... garasjen er i sokkelen.

Men - jeg setter vel en garasjeport i furtebua mi etter hvert, og da må jeg jo ha en sånn. Kanke være dårligere enn naboen. Og - dette er jo positivt for naboene ellers... jeg mener... når man ikke trenger å stoppe, åpne porten og alt det der... da blir det jo mindre lyd i de sarte ørene deres... Egentlig burde nabolaget kjøpe inn slike til alle med HD. Nåvel, det var i alle fall en snedig løsning som var veldig lett å ta i bruk.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Garasjedøråpner

Post by Guffen »

Svima wrote:
Guffen wrote:
Min utgave av portåpner heter Konemor, og lystrer både blinking, fløyting og tilrop.

Har du noe programmeringsdings for sånne, så jeg kan få min utgave her hjemme til å funke på samme måte? :err:
Ja, det er et firma her på Toten som driver med omprogrammering av hjemmedingsen. http://www.stensveen.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Det har nettopp vært en serie på tv om mer eller mindre vellykkede konverteringer. Deriblant en Harley-pilot.
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: Garasjedøråpner

Post by Hera »

Jeg har fjernkontrollen til garasjeporten i lomma, funker det også.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Garasjedøråpner

Post by BikerEva »

Guffen wrote:
Svima wrote:
Guffen wrote:
Min utgave av portåpner heter Konemor, og lystrer både blinking, fløyting og tilrop.

Har du noe programmeringsdings for sånne, så jeg kan få min utgave her hjemme til å funke på samme måte? :err:
Ja, det er et firma her på Toten som driver med omprogrammering av hjemmedingsen. http://www.stensveen.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Det har nettopp vært en serie på tv om mer eller mindre vellykkede konverteringer. Deriblant en Harley-pilot.
Hahahaha!!!
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”