Lugging

Alt det andre
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Lugging

Post by tutte »

Jeg tenkte heller ikke på selve tomgangsskruen, men på dysa.
Har lading så det holder , kan være tenningselektronikk.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Lugging

Post by Jan-Ivar »

du får prøve å rense dysa. men ei halvtett tomgansg dye vile ha på virka tomgangen også. i og med at same dyser forer begeg systemer
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
ptb
Posts: 65
Joined: 29 Jul 2010, 10:14

Re: Lugging

Post by ptb »

Jan-Ivar wrote:du får prøve å rense dysa. men ei halvtett tomgansg dye vile ha på virka tomgangen også. i og med at same dyser forer begeg systemer
Mitt innspill i forb. med tomgangsdysa var kun rettet mot det forhold at denne har en overlapp med lavfartsdysa - og således på lavere turtall ved lav belastning kan påvirke blandingsforholdet.

Alternative feilkilder (om forgasser, innsug, blandingsforhold ekskluderes) kan være noe så enkelt som pluggkabler.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Lugging

Post by tutte »

Nå prøver jeg med 50 dyse så får jeg se, økt fra 48.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
ptb
Posts: 65
Joined: 29 Jul 2010, 10:14

Re: Lugging

Post by ptb »

Det høres da unormalt stort ut :?
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Lugging

Post by Jan-Ivar »

ptb wrote:Det høres da unormalt stort ut :?

TJA ! hva er normalt.
kjørte CV forgasser på Shevel´n tidliger i år oig da med 55 dyse for at det i det hele tatt skulle virke
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
torjor
Posts: 56
Joined: 05 Apr 2010, 17:42

Re: Lugging

Post by torjor »

Jeg kjører med en 46 dyse på TC 1450 med CV forgasser.
Stod i en 42 når sykkelen kom fra USA, byttet til 46 når jeg monterte et litt "åpnere" innsug.
Byttet også hoveddyse.
Forbruk økte med ca 1 dl pr mil, men fikk en sykkel som ikke hoster / fusker /skyter :)
Frem og tilbake er ikke like langt...
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Lugging

Post by tutte »

Kan virke som det ble litt bedre, fikk litt annen lyd og en aning mere respons også. Men jeg lot meg lure forrige gang så jeg venter til neste tur med å si noe sikkert.
Alltid håp i hengende snøre 8-)
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”