LED lys eller ikke ?

mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: LED lys eller ikke ?

Post by mustang »

Biltilsynet må revurdere den ene setningen om at fjernlys og nærlys ikke skal brukes samtidig. Alle biler med xenon, bixenon: Der lyser nærlys sammen med fjernlys. :D
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: LED lys eller ikke ?

Post by mustang »

chrissenator wrote:
mustang wrote:Bra pris, men hvor mye Lumen gir den. Fant ikke noe på linken.
. Theoretical Lumens Output: 1000 LM Det antar jeg er teoretisk Max.
. Operating Lumens Output: 750 LM
. Operating Voltage: 9-32V DC
. Waterproof rate: IP67
. 1pcs*10w high intensity CREE LEDs
. Optional Color: Black
. Color Temperature: 6500K
. Material: Diecast 6061 aluminum housing
. Lens material: PC
. Beam: Pencil Beam(we also have Flood beam,if you want it please mail us once you paid,thanks)
. Mounting Bracket: Stainless Steel
. Working life: 50000 hours
. Size: 57*57*65mm
. Certificates:CE,RoHs,IP67
Hørtes jo bra ut dette da.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: LED lys eller ikke ?

Post by mustang »

PÅ den Alibaba linken så finnes det Ledpærer med tilbehør som erstatter H1 H3 H4 H7 og resten av spektret.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: LED lys eller ikke ?

Post by mustang »

mustang wrote:http://www.alibaba.com/ Her er også et alternativ, men har ikke sjekket pris. Er ikke sikker på om hvor mange sett en må kjøpe eller om De selger til private. Jeg fant ikke direkte den linken
jeg ville legge inn her , søk på Auto Ligtning System for bil og mc og se på litt av hvert der. :roll: :roll:
VIKTIG. Bla nedover til bilde nr 33 . Der ligger alt om led sett til bil og mc.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: LED lys eller ikke ?

Post by chrissenator »

Fant ikke så veldig mye der...
To Sportstere er dobbelt så gøy
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: LED lys eller ikke ?

Post by mustang »

chrissenator wrote:Fant ikke så veldig mye der...
Det var merkelig. Var inne på det bildet og det åpnet for det meste av H3 H4 og resten av systemet. 50W og 3600 Lumen , målsatt størrelse på pærene og monteringsanvisning. Sjekket det på nytt nå for 2 min siden. Klikka på bildet og scrolla nedover og i bunn ligger det ennå fler.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: LED lys eller ikke ?

Post by tutte »

Her,men mange som forlanger at man kjøper min.5o stk osv.
http://www.alibaba.com/trade/search?fsb ... 2+volt+car" onclick="window.open(this.href);return false;
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: LED lys eller ikke ?

Post by chrissenator »

tutte wrote:Her,men mange som forlanger at man kjøper min.5o stk osv.
http://www.alibaba.com/trade/search?fsb ... 2+volt+car" onclick="window.open(this.href);return false;

Ali express, DHgate, miniinthebox, lightinthebox, DealXtreme.com seller alle i mindre kvanta. Det er en billiard med annonser på de forskjellige sidene og umulig å finne ut hva som er bra og hva som er mindre bra, her ligger det mye arbeide i å luke ut åpenbart ubrukelige produkter.
Noen selger jo kanon bra kvalitet, men regelen om at du får hva du betaler for er ugyldig hos kineserene. De selger det meste uten å ha tanke for reklamasjoner og feilvare.

Mye nytt på H1-3-4-7 seriene men hva fungerer og er det bedre enn dagens glødetråd?. Tenker da mest på lysspredning og feks om en Hitech cree led pære er laget for en god gammaldags bøttereflektor?.

Da skal jeg bidra litt til researchen og bestiller en H4 pære for å teste en sånn, tar rennefart inn på ebukta.....

Edit: ser umiddelbart at en standard H4 pære leverer fra ca 12-1500 lumen, en cree?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: LED lys eller ikke ?

Post by chrissenator »

Aliexpress H4 cree led http://www.aliexpress.com/popular/h4-cree-led.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: det er jo en jungel av begreper, med uten "ballast" noen oppgir lumen og andre ikke, her er det mye å ta for seg...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: LED lys eller ikke ?

Post by tutte »

Tenker jeg venter og ser litt, nå har sola snudd så det blir litt lysere hver dag.
Kanskje gjøre som Jan Ivar og legge opp ny strøm helt frem med relè og grovere kabler.
Da ligger det jo klart.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Post Reply

Return to “Elektronikk”