Skyter i bakre potte

BigTwin
Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Skyter i bakre potte

Post by Jan-Ivar »

slkå av choken så fort motoren starter. gi heller litt gass lik at den frå noe turtall til den klarer å gå normalt på tomgang.

ikke strat opp sykkelen bare for å høre på lyden å for såå stoppe den etetr 30 sekunder. det gir deg raskt startproblemer.
la motoren bli skikkelig varm før du stoipper den.

dette er nok ikke noe forgasser problem da du kun har en forgasser som forér begge sylinderne. hadde det vært ett forgasser problem ville du normalt hatt samme problem på begge sylinderne.
siden du er bilmekanikker av yrke kjenenr du vel til startgass trikset. prøv å spraye litt startgass rundt innsug pakninger osv. forandrer motoren gange har du funnet problemet.

skifte plugger oig skift til skikkelige plugger. glem alt som har med bosch og annet rask å gjøre. sett inn NGK plugger av riktig type.
NGK har løst mangt ett motor problem for min del. på alt i fra Gressklippere til Motorsykkel.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Skyter i bakre potte

Post by Ronin73 »

Flotte tips, selv om jeg ikke er trådstarter her ;)
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
Superbeetle
Posts: 38
Joined: 30 Jun 2011, 22:20

Re: Skyter i bakre potte

Post by Superbeetle »

Jeg tipper at den lekker på innsugspakningen(e)
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Skyter i bakre potte

Post by Nostalgia »

Takker for mange og gode svar :)
Skal ta en titt på innsugspakningene imorgen, så blir spennende å se hva jeg finner.
Har nettopp hatt en kveld med skifte av forhjulslager :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Skyter i bakre potte

Post by Nostalgia »

Da har jeg endelig litt oppdateringer :)
Alt av pakninger i forbindelse med innsug, coil, pluggkabler, tenningsmodul, kamsensor, og plugger er skiftet av Lazy, så da regner jeg med at det skal være i orden.
Pluggene er orginale HD.
Og fikk også en utskrift fra dyno-måling på den, og den var jo interessant :)
Målt på bakhjul har jeg 62 hk, og 107 nm. De snakket om at det sitter noe trim på sykkelen i form av kamsett, luftfilter og eksos, og at den er justert optimalt i forhold til disse forandringene. Hun går dog litt fett, som kan forklare at hun soter ned fort på choke. Litt usikker på om de har gjort noe med innmaten i gasseren, men det er den orginale cv-gasseren som sitter der.
Vurderer selv å skaffe en Mikuni 42 etter flere tips. Noen som har erfaringer med de, litt mer utdypende enn at de er bra? :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Skyter i bakre potte

Post by Nostalgia »

Kan legge til at det er på tomgang og jevn gass hun skyter, ved pådrag drar hun så godt så.
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Skyter i bakre potte

Post by Hanlucky »

http://www.mikuni.com/c-hsr.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hdforums.com/forum/engine-fu ... -tc88.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mikuni.com/c-hsr-kits_and_Application.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Skyter i bakre potte

Post by Nostalgia »

Takker :D
Da kan jeg avsløre hva som forårsaket fuskingen!

*trommevirvel*
Pluggåpningen! På splitter nye HD-plugger, montert av verksted, var det aaaltfor stor åpning.
Fikk justert den, og hun gikk som en drøm etterpå! :D
Oh joy! :D
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Skyter i bakre potte

Post by Jan-Ivar »

du fikk rett å slett en for kort gnist periode.

stro pluggåpning gir en krafit gmen kort gnist.
men mindre pluggåppning gir en noe svakere gnist men over en noe lengre priode.

riktige plugge rog åpning er viktig med tanke på motorens funksjon det er det ingen tvil om.men at det kun sjkal age problemer på en sylinder er jo noe festli.

godt at du fant feilen å nå kan nyte friheten i full drag
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Skyter i bakre potte

Post by Nostalgia »

Hmmm..
Alt var ikke roser som forhåpet allikevel. Her om dagen skulle sykkelen på en liten tur (ca 10 mil). Etter oppstart med choke gikk sykkelen ryddig og fint, og etter litt kjøring ble choken slått helt av og sykkelen gikk som silke.
Etter ca en halvtimes jevn kjøring begynte den å feiltenne og smelle igjen, og tilbake i garasjen ble det konstantert en nedsotet bakre plugg. I tillegg kjentes det ut som under kjøreturen før fuskingen som om det var noe som holdt igjen sykkelen, akkurat som om den strevde for å holde farten stabil. Men det var ikke noe problem å gi på, det var det mer enn nok juice til.
Når jeg fikk renset pluggene igjen gikk den jevnt og normalt igjen..
Kan det være så enkelt som at pluggene rett og slett er for kalde?
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”