Kamlagre

BigTwin
Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Kamlagre

Post by Erlend »

Det sies at HD har hatt problemer med kamlagrene på TC-motorer bygget de første årene den var i produksjon, og at disse - om de ikke skiftes - representerer en risiko for lagerbrudd med påfølgende faenskap. Spørsmålet er: Finnes det en enkel måte å sjekke om disse har blitt byttet på? Jeg har forgjeves forsøkt å spore opp verksted- og servicedokumentasjon på sykkelen min, men dette finnes visst ikke, og jeg skulle gjerne slippe å sette sykkelen på verksted til plenty pæng om det viser seg å være unødvendig…
Keep the rubber side down!
BoB64
Posts: 3
Joined: 10 Mar 2010, 10:06

Re: Kamlagre

Post by BoB64 »

Be verkstedet sjekke ved neste service... det blir en reperasjon/skifte av motor, til enda mer plenty pæng hvis det ryker.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Kamlagre

Post by Coldman »

Kan ikke hjelpe deg, men her en noen klipp - stjålet fra andre fora mm...
Have your dealer run the VIN and see if it is a "bad rear cam bearing bike"...All '99's and some early '00's had a rear cam bearing that was prone to fail. HD gave a 5 year/50k mile warranty on this part. Some failed early. Some did not. My bike had 52k miles on it when I swapped the weak designed bearing out and never had a hiccup.

inner cam bearing is easy to replace. get a blind hole bearing puller and pull the bearing and just lightley tap in the new on writing to the outside. make sure you clean the packing grease out and lube it with some good oil. make sure you replace it with the timkin/torrington upgraded bearing and not the stock hd bearing.
Any *engine* (NOT *bike*) that was built *prior* to December 14, 1999 has
the ball style outer/rear cam bearing in it, which is the suspect bearing.
The production line change was made on 12/14/99 so any bike with a *engine*
build date of _12/14/99_or_later_ is *not* one of the engines with a
potentially bad rear cam bearing in it
Prøv denne linken. Tast inn ditt VIN og en høy milage. Kanskje du får et svar....
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”