Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Custom
Post Reply
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Fortsetter min tråd fra det "gamle" NHDF til nye HDFN.. Da har jeg så smått kommet i gang igjen etter at ryggen også ble gjort om til stivramme :-) Brukte helgen til å legge litt ekte bladsølv, verdi 500 kr og pinstriping på en bobber bygget av Knut og en franskmann, kanskje med noe skjev arbeidsfordeling :-) Har ikke veldig erfaring med "twirls" på bladsølv/gull og brukte et hjemmelaget verktøy av en kulepenn, bomull, tape og fløyel.. og ser at jeg må få kjøpt meg noe mer profft, selv om det funket relativt greit og er laget av samme materiale, men ble fornøyd.. :-)

Image
Image
Image
Image
Image

Tallene skal også outlines så det ikke ser frynsete ut og klarlakkes.. :-)
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by Erlend »

Schtilig! Men hva står egentlig 12/16 for?
Keep the rubber side down!
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Takker :-) Logoen er forbokstavene på datteren og sønnen som også kona har tattovert, og tallene er alderen, så mulig jeg må lage 13 og 17 til neste år.. personlig ville jeg kanskje valgt året de ble født, men.. :-)
User avatar
Anders
Posts: 97
Joined: 10 Mar 2010, 21:58

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by Anders »

Bladsølvet var dritkult. Kan ikke huske å ha sett det noen plass før heller... Imponerende å se hva du får til med lakk og lakkstæsj!
entusiast - Softail Custom
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Tusen takk for det :-) Det er nok ikke så veldig utbredt i Norge, hvertfall ikke på denne måten.. det blir nok mest brukt til å belegge rammer, skåler og vaser etc.. utvalget i Norge av diverse metaller i bladutførelse er også veldig begrenset så det kjøpes ofte fra USA.. Gøy å holde på med :-) Denne sykkelen skal shippes til Frankrike etter hvert, så det blir desverre ikke så ofte å se bladsølv sykler fremover heller..
User avatar
Gjest
Posts: 111
Joined: 09 Mar 2010, 23:45

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by Gjest »

Behandler du det med noe etterpå? Klarlakk eller noe liknende? Syns det såg veldig kult ut hvertfall! Har sett mye gull,men aldri sølv før.
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Ja det må legges på klarlakk etterpå hvis det skal holde for slitasje og glans.. det vil bli ganske matt etter kort tid hvis ikke :-) Sølv vil vel kanskje begynne å irre også hvis ikke det "lukkes"
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by harleymann »

Litt bilder av starteten på monteringen i går. Nr på tanken er datoen ungene hennes er født ikke alder, men forteller ikke mnd.

Ikke min type lakk, men blir utolig fint. Meget femenin sykkel for en like så femenin fransk dame.

Knut
User avatar
Anders
Posts: 97
Joined: 10 Mar 2010, 21:58

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by Anders »

Kansje ikke veldig relevant, men sølv blir svart når det korroderer. Akkurat som sølvbestikket til ho mor:p
er det ei redneckbikes curves ramme? Syns sykkelen har et flott stukket, hvilken front skal på?
entusiast - Softail Custom
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Anders wrote:Kansje ikke veldig relevant, men sølv blir svart når det korroderer. Akkurat som sølvbestikket til ho mor:p
er det ei redneckbikes curves ramme? Syns sykkelen har et flott stukket, hvilken front skal på?
Men sølvet holder seg når det er klarlakket :-) Det er en Redneck Bobber ramme.. så det ferdig klarlakket i dag og ble fornøyd :-)
4427160013_e9da16607f_b.jpg
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”