Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Custom
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Lagde salen til en sykkel en kamerat av meg bygget i vinter/vår.. lakken er kanskje for litt spesielt interesserte, men jeg synes det er knalltøft!

Salen skulle matche fargene på sykkelen, så det er laget i flake vinyl. Sykkelen er lakket flake av Gert selv (bygger og eier av sykkelen)
Rosemaling er av Unni Marie Lien. Den ble vist på Norrtälje custom show i helgen som var. Ble ingen pris, men mye oppmerksomhet :-)
Image
Image

Og så er jeg ferdig med et sete til et CBP bygg, for en kunde av de.. har ikke fått bilde av ferdig satt sammen sykkel enda, men kommer :-)
Image
Image

Og så en sykkel til Sogn og Fjordane.. som jeg også venter ferdig bilder på.
Her har Kristian lakket matt svart og jeg pinstripet, malt pin-up, lagt bladgull og laget sete :-)
Image
Image
Image
Image
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by chrissenator »

Mye godt arbeide her Marius
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by Lariat »

Meget fint arbeid av både deg og Gert.
Sykkelen kunne eg tengt å sett mer av, og den er det bare en av og det liker eg :)
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Tusen takk! :-)

Skal prøve å holde meg til Harley´s, men har de siste ukene pinstripet 2 biler.. Begge Ford Customline, en 53 modell og nå i helgen en 52 modell.. En tank kan jeg som regel ta av og flytte rundt som jeg vil, men det er litt verre på biler, så det har vært en lærerik erfaring :-)

Tre variasjoner av blå, på matt blå..

Image
Image
Image
Image

To grønnfarger og eggeskall hvit på matt svart.. Den mørke grønne forsvinner litt på bilde, men..

Image
Image
Image

Hmm.. hadde ikke vi en youtube "knapp" for å legge inn youtube videoer..
http://www.youtube.com/watch?v=6nZBO95Q ... zWM_4wwqFg

Snart kommer en bakskjerm fra Brunei i Asia jeg skal pinstripe.. samme sykkel som jeg tidligere la bladgull og pinstriping på Indian Larry tanken.

God Sommer! :)
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by tutte »

Igjen ble dette veldig bra M.
Stilige 4hjulinger, ble enda bedre med litt striper.
Tenker med gru på hvordan den hvite sykkelen med knastedekk uten framskjerm hadde sett ut etter at jeg hadde brukt den til det den er lagd til (IKKE utstilling) :twisted:
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

hehe ja du sier noe.. vel, jeg er enig at slike ting bør brukes, selv om alt som lages ikke alltid er så brukanes.. men er jo litt gøy at noen drar til og kjører linja fult ut. Jeg ser ikke for meg at Gert lar den bli stående i fjøset og blir nok å se på veien, innimellom hvertfall, men man kan jo prøve å unngå de verste jorder og strender du har en tendens til å pløye :-)

Er nok ikke den beste tursykkelen :-)
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by mustang »

Helt Toppers arbeid. :D
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Lenge siden ejg har fått oppdatert.. mer eller mindre flyttet inn i nye lokaler siden sist..

Sykkelen jeg lagde setet med skalle og stempler til er klar for veien:
Image
Image

På Søndag skal jeg begynne å leke med sykkelen til Qonrad, sammen med Kristian Sabel.. vekk med tribal og på med litt bladgull :-)
Image

Sykkelen til Sabel er ferdig med bladgull, og holder på med setet..
Image

En sykkel fra Trondheim har fått rustlakk av Kristian, og jeg holder på med pinstriping og bladgull, pluss nytt sete :-)
Image
Image

Rustlakken er så grov at jeg må fylle det som skal med bladgull med pinstriping lakk først..
Image

Lagde også sete til en 52 Panhead som snart er på veien.. men er vel ikke så mye annet igjen av 52..
Image
Image

plus et par sykler med pinstriping og sete som jeg ikke har bilde av enda.. :-)

Litt morsomt å se at vinteraktiviteter begynner å ta form og ses på veien :-)
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by tutte »

Spennende denne rustlakken! Blir artig å se den ferdig, kjenner jeg drere rett blir den RÅ.
Vi sees.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Vi får håpe det :-) Så lang fornøyd selv.. men endel som igjenstår..

Jernsportsteren er klar:
Image

Bladgullet er på, den ene siden:
Image

En liten rask video av bladgullprosessen på rustchopperen: http://youtu.be/NFEscOfrEV8

I dag var jeg i verkstedet hos Kristian Sabel og vi la bladgull på Qonrads Redneck chopper.. Tribals er borte og old skool scallops er på plass, og snart skal det "outlines".. belt cover og oljetank gjenstår:
Image
Image

:-)
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”