Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Custom
Post Reply
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Da fikk jeg endelig startet å prege et nytt sete som skal til en kamerat i Høyanger.. gjenstår endel finpuss og farging så håper jeg å være der.. :-)
Image
User avatar
BlackAngel
Posts: 15
Joined: 29 Mar 2010, 19:07

Post by BlackAngel »

Fy flate! Du er flink!! Imponert over det du har lagt ut av bilder her. :-) stå på, du er en råtass med "pensel/penn" og preging av skinn. Skulle vært så heldig å kjørt rundt på en "doning" dekorert av deg :-)
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Tusen takk BlackAngel, det er veldig hyggelig når folk liker det en gjør :-) inspirerer til å fortsette det.. Vurderer å omskolere meg, til salmaker.. men vet ikke helt hvordan det funker.. det er vel kanskje lærling, men nok ikke så lett å finne noen i Oslo området som er villig til å ta inn en aldrene mann, men lær er uansett utrolig morsomt å jobbe med! :-)
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by Erlend »

Snaggletooth, jo! Tøøøøft!
Keep the rubber side down!
User avatar
BlackAngel
Posts: 15
Joined: 29 Mar 2010, 19:07

Post by BlackAngel »

Det koster så lite å gi noen rosende ord... Og de er vel fortjent, 276ccm!!
Ang salmaker så tror jeg det er som lærling du får den utdannelsen.... Men det får du sikkert greie på om du tar kontakt med feks voksenopplæringen? Verdt et forsøk :) og la nå ikke alderen stoppe deg!!! Vi er ikke eldre enn vi føler oss! :) ( jeg for min del blir nå ikke eldre enn 29... Hehe )
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Takker for det :-) Da fikk jeg prøvd meg på å lage et plain solo sete også.. ganske annerledes å jobbe med tynnere og mykere lær enn naturgarvet tykt lær.. men en god erfaring og gøy å prøve, selv om resultatet ikke er av det mest spennende :-)
Image

Det var en god utfordring å ungå alle foldene som ofte blir i relativt krappe buer på tuppen av setet..
Image
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by DaddyCool »

Det enkle er oftest det beste, er det ikke?! Synes du er flink jeg, både til å lage enkle seter og de med mer "liv" i :) Stå på gutten!
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
Btrain
Posts: 6
Joined: 29 Apr 2010, 00:38

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by Btrain »

276ccm wrote:Tusen takk for det :-) Det er nok ikke så veldig utbredt i Norge, hvertfall ikke på denne måten.. det blir nok mest brukt til å belegge rammer, skåler og vaser etc.. utvalget i Norge av diverse metaller i bladutførelse er også veldig begrenset så det kjøpes ofte fra USA.. Gøy å holde på med :-) Denne sykkelen skal shippes til Frankrike etter hvert, så det blir desverre ikke så ofte å se bladsølv sykler fremover heller..
Nå vet ikke jeg om det kreves en spesiell type bladmetall til det du gjør 276ccm, men så at europriskjeden hadde et utvalg i bladmetaller. Gull sølv og kobber.
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by 276ccm »

Btrain wrote:
276ccm wrote:Tusen takk for det :-) Det er nok ikke så veldig utbredt i Norge, hvertfall ikke på denne måten.. det blir nok mest brukt til å belegge rammer, skåler og vaser etc.. utvalget i Norge av diverse metaller i bladutførelse er også veldig begrenset så det kjøpes ofte fra USA.. Gøy å holde på med :-) Denne sykkelen skal shippes til Frankrike etter hvert, så det blir desverre ikke så ofte å se bladsølv sykler fremover heller..
Nå vet ikke jeg om det kreves en spesiell type bladmetall til det du gjør 276ccm, men så at europriskjeden hadde et utvalg i bladmetaller. Gull sølv og kobber.
Takk for tips Btrain :-) Rimelige metaller er ofte litt tykke og ikke altid med godt resultat, men jeg skal absolutt sjekke de ut! Kobber, sølv og gull er greit å få tak på i Norge, men tenkte mest på andre variasjoner som er vanskelig å få tak på her i landet, som dette:
Image
Image
Image
User avatar
Anders
Posts: 97
Joined: 10 Mar 2010, 21:58

Re: Airbrush, Pinstriping, Leather & Leaf

Post by Anders »

276ccm wrote: Image

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted:
entusiast - Softail Custom
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”