Sveisebraketter

Custom
Post Reply
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Sveisebraketter

Post by Assman »

Jeg har kommet til det stadiet på prosjektet mitt at jeg skal begynne å sveise på braketter for bensintank, oljetank, sete, potter osv..
Har i den forbindelse to spørsmål..

Hvor tykt gods bør man ha i braketter?
Jeg ser det selges braketter mange steder, men de varierer itykkelse fra 3 til 6 millimeter.

Jeg bor i Oslo og har begynt å se etter hvor man kan kjøpe stål til å lage braketter.
Det var ikke så lett å finne. Har ikke funnet noen som selger små kvanta av stål.
Er det noen som har tips?
Jeg er sikker på at jeg hadde klart meg med det mange bedrifter sender til gjenvinning som kapp.
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
jenst
Posts: 70
Joined: 20 Sep 2010, 15:30

Re: Sveisebraketter

Post by jenst »

Stikk innom en yrkesskole og spør der. De ha som vanligst stål i små kvanta og hjelper sikkert gjerne.
User avatar
entusiast
Posts: 5
Joined: 01 Feb 2013, 21:12

Re: Sveisebraketter

Post by entusiast »

Ville brukt 4mm. Den tykkelsen får du en skikkelig sveis på, og er vesentlig bedre rusta mod viberasjoner enn tynnere plater.
Tynnere blir fort pinglete, og har lett for å sprekke. Tykkere har lett for å se litt "overkill" ut, men er selvsagt like bra.

Yrkesskoler har garantert. Om du stikker innom et plateverksted får du sikkert et lite kapp fra bakom platesaksa gratis =)

entusiast
entusiast
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Sveisebraketter

Post by Jan-Ivar »

Fikk ett go tips av en kolega foriige dagen. han pleier å ta en tur innom skrot conteinern på Strømmen videregående når han trenger noe stål.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Sveisebraketter

Post by tutte »

De er i hvertfall greie på Radia Mekaniske i Professor Birkelandsvei 24c, tlf 2230 7747.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Sveisebraketter

Post by Assman »

Takk for tips. Det ordner seg nå.
Har funnet litt her og der.
Og når det gjelder tykkelsen på braketter så har jeg bestemt meg for å gå helt opp til 6 mm for festene til oljetanken og pottene. Resten blir 4 mm.
Livet er en dans på roser........barbeint
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”