Pulverlakkering og bytte av Rockerboxer

Custom
Post Reply
User avatar
Agneta
Posts: 3
Joined: 16 Jun 2013, 00:04

Pulverlakkering og bytte av Rockerboxer

Post by Agneta »

Nytt år og nye muligheter :)

Begynner virkelig å savne Deucen (01) eller pusen som jeg også kaller den og i den forbindelse har jeg jo noen planer for forbedringer før den tas ut til våren.

Sesongens plan er som følgende: Bytte av Rockerboxer pga. ødelagt krom og bytte av frontlykt.
Jeg kjøpte meg brukte rockerboxer som jeg trodde var i chrome, men da de kom i posten viste det seg at de var de ikke.
Så, jeg vil altså pulverlakkere de svarte.
Spørsmål nr.1 kan man pulverlakkere rett på det jeg tror er aluminium, eller må de syrebehandles først?
Spørsmål nr.2 Er jobben med bytte av rockerboxer så enkel som jeg tror? Altså bare å skru av tank, rockerboxer, sette på nye rockerboxer med nye pakninger?

Tips fra folk som vet hva de snakker om tas imot med takk ;)
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Pulverlakkering og bytte av Rockerboxer

Post by Qonrad »

Ang. pulverlakk på rockerboxene er jeg usikker på. Skulle mene det ikke skal være noe problem. Regner med at problemet er at de blir varme og pulverlakken blir myk.
Vet ikke hvor god plass der er mellom rockerboxene og rammen på en Deuce. På min Fatboy var det 3 delt rockerbox. Måtte ut med vipperene på bakre box da den midtre rockerringen var for høy til å dra rett ut.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”