Donorsykkel for den som skal/vil bygge ???

User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Donorsykkel for den som skal/vil bygge ???

Post by harleymann »

joda dette kan bygge opp igjen med orginal ramme og motor, og helt klart kan det bli sykkel av dette. Og som TCB sier så blir heftelsene slettet ved et sånt salg.

Knut
User avatar
HDsoftail
Posts: 116
Joined: 10 Mar 2010, 00:01

Re: Donorsykkel for den som skal/vil bygge ???

Post by HDsoftail »

TCB wrote:Siden dette er en Norsk registrert sykkel, så er det vel bare å få tak i det som mangler og sette den sammen igjen.
Ved salg fra namsmann / Politi og offentlige tvangsauksjoner blir alle heftelser fjernet.
Men det lønner seg å få dette bekreftet skriftlig fra selger hvis du har tenkt å by for å kjøpe den.
Forstår også de som sier styr unna, spesielt hvis de har tenkt å by selv eller kjenner eieren som har tenkt å kjøpe den billig tilbake.


Hilsen Knut.
Ikke skal jeg kjøpen, og ikke kjenner jeg eieren. Og om du ser på heftelsene tror ikke jeg tidligere eier skal kjøpe den tilbake..
Men det skal du ha, litt av ett første innlegg på forumet. Med "skjulte" beskyldninger å greier..


(har redigert mitt eget innlegg. Det var lengre) :roll:
Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Donorsykkel for den som skal/vil bygge ???

Post by TCB »

Jeg vil nå heller si at det er veldig lurt av forrige eier å kjøpe den tilbake på denne måten.
Nå blir gjelda på sykkelen fjernet, og han har sikkert alle delene liggende slik at han kan skru den sammen og selge den uten heftelser etterpå.
Tidligere så var den sikkert veldig vanskelig å selge den, når det var så mye pant i den.
Mulig at namsmannen kommer på besøk for å kreve inn gjelda på annen måte.
At du tar ting personlig for stå for hvordan du leser mitt innlegg, men det er ikke unormalt å svartmale en gjenstand som skal selges på auksjon, for å få minst mulig budgivere når man kanskje har tenkt å by/kjøpe den selv.
Ikke derved sagt at du har tenkt å kjøpe den, men dette er vanlig fremgangsmåte når opplysninger om slike tvangssalg havner på plasser som kan skape stor interesse for salgsobjektet.
Spesielt etter at opplysningene havnet her på HD-forum.no , for jeg regner med at det finnes mange her som har kunskap og deler til å sette denne sykkelen sammen for en rimelig penge.

Og angående mitt første innlegg her, for det første så er dette forumet nylig startet opp og jeg har ikke følt trang til å skrive tidligere.
Og som du kanskje ser, så er vi begge meldt inn 10 mars i dette forumet. (ikke at det har noe spesielt å si)
Håper at det ikke er noen uskrevne regler her at man må ha minst 50 innlegg før man kan uttale seg om noe.
Og det er vel lett å få mange innlegg hvis man gidder å sitte kommentere alt mulig.

Men det er nå sykkelen som er temaet, og det holder vi oss til.
Resten som er skrevet, var bare opplysninger om fremgangsmåter ved auksjon.
Kunne godt tenkt meg denne sykkelen selv jeg, men gidder ikke å reise så langt hvis det blir budkrig og jeg må reise hjem uten sykkel.
Og skulle det ikke bli bud på utropspris, kan det også hende at auksjonarius senker utropsprisen.
Lykke til med et "godkjøp" til den som møter opp på auksjonen.

God helg og 1 Mai til alle.
Regnet har endelig stoppet opp i natt og solen titter frem og tørker opp asfalten.
Mulig at det blir en tur eller 2 i dag.

Hilsen Knut
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Donorsykkel for den som skal/vil bygge ???

Post by TCB »

Ser at salget av sykkelen er utsatt.
Det er blitt ny tekst i annonsen : Foreløpig ikke klar for salg. :ikke:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22085512" onclick="window.open(this.href);return false;

Knut.
User avatar
Trønder
Posts: 15
Joined: 09 Apr 2010, 18:09

Re: Donorsykkel for den som skal/vil bygge ???

Post by Trønder »

Jeg skal hive inn ett bud når den tid kommer :)
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Donorsykkel for den som skal/vil bygge ???

Post by TCB »

Lønner seg sikkert å ta kontakt med Oslo Bilauksjon for å høre hvordan det går i denne saken.
Det hender at slike ting som dette selges veldig fort, når den først er klar for salg.
Er ikke sikker på verdien, men under 50.000,- bør vel være en bra handel.

Knut.
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Donorsykkel for den som skal/vil bygge ???

Post by harleymann »

skal ikke utale meg om verdien, men det er ikke tapet igjen på insuget eller eksosen eller at dette er tatt av ser det ut som. Hvis noen har brukt innsuget som sparegris eller en sandkasse kan motoren være usikker.

Dette skulle jeg fått billig hadde jeg hivd meg på....

Knut
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Donorsykkel for den som skal/vil bygge ???

Post by TCB »

Hvis den forrige eieren :evil: har ødelagt motoren med å ha tømt noe inn i innsug,tennplugghull, oljepåfylling så kan det skje store ting.
Man bør vel sjekke motoren veldig godt før man "tørner" den, det er litt risikosport å kjøpe en slik sykkel. Man burde kanskje høre med namsmannen om sykkelen var hentet med tvang, eller frivillig. Men det svaret blir sikkert, at forrige eier utleverte sykkelen etter å ha mottatt brev om tvangssalg. Man får sikkert ikke noen garanti på motoren fra selger heller, så min prisantydning kan du sikkert glemme, men for 20 tusen så hadde iallefall jeg slått til. For du får jo en Norsk registrert 2004 modell Harley (var det ikke det da ?)ramme med mye deler, og da kan vel en som kan skru litt selv, få satt dette sammen til en sykkel med litt eget preg.

Knut.
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: Donorsykkel for den som skal/vil bygge ???

Post by bobber-48 »

de sa denne syklen var komplett 3-4 dager før den ble hentet.
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
Post Reply

Return to “Harley-Davidson selges”