*Info om 1936 Harley Flathead

Eldre HD modeller
Profilbilde
HDsoftail
Innlegg:116
Ble medlem:10 Mar 2010, 00:01
*Info om 1936 Harley Flathead

Post skrevet av HDsoftail » 21 Jun 2013, 09:29

Hei
Er litt usikker på sykkel jeg har kjøpt.
Den ble solgt ny i norge i 1936.
Men mye på sykkelen er fra militærutgaven.
Trodde oljepumpe kom i 1937? osv, men det er det på min.
Har militær og sivil samme brakketer og ting og tang på rammen.

For meg er det ikke så viktig siden det blir en "old style bobber", men det er jo artig og vite hva man har.
I vognkortet står det kun Harley davidson 750, 1936 mod, solgt ny i norge 1936


Bilde


Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??

Profilbilde
HDsoftail
Innlegg:116
Ble medlem:10 Mar 2010, 00:01

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post skrevet av HDsoftail » 21 Jun 2013, 11:11

Bilde av sykkelen

Bilde

Bilde

Bilde


Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??

Profilbilde
tutte
Innlegg:1591
Ble medlem:09 Mar 2010, 20:01

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post skrevet av tutte » 21 Jun 2013, 14:48

Kjempe flott sykkel.


Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.

Profilbilde
chrissenator
Innlegg:1741
Ble medlem:13 Mar 2010, 23:28

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post skrevet av chrissenator » 21 Jun 2013, 16:52

Den er helt super, kunne tenkt meg en tilsvarende gammel HD :D de er kjempe fine.


To Sportstere er dobbelt så gøy

mustang
Forumsponsor 2015
Innlegg:814
Ble medlem:03 Apr 2010, 14:07

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post skrevet av mustang » 21 Jun 2013, 20:02

Den var rå og blir sikkert ennå råere når den er ferdig slik Du vil ha den. :)



bobber-48
Innlegg:220
Ble medlem:13 Mar 2010, 12:32

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post skrevet av bobber-48 » 29 Jun 2013, 19:02

tøfft bygge, skjermene ser for meg ut som militær ja, gaflen ser ut som en VL(1200) med den støpte bakgaflen.
Sjekk mellom sylindrene på blokka der står årstall fulgt av bokstavkode "W(L)(x)" er 750 mc "G(xx)" er 750 servicar(trike)
oljepumpe kom vel på U(storsiden) i 1937 siden dette var en forbedring av VL-utgavene og på F (knucklehead) 1936,
når det ble introdusert på W/G-modellene er jeg usikker på.


"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.

Profilbilde
HDsoftail
Innlegg:116
Ble medlem:10 Mar 2010, 00:01

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post skrevet av HDsoftail » 24 Okt 2013, 17:43

OPPDATERING
Da er den slanket 30 kg, og har blitt brukt i sommer.

Hadde en tur til A bomber på ca 20 mil, og da datt kun skilt og potte av ( de tinga man ikke trenger).
Eller var vel alle bolter løse når jeg kom hjem.
Det blir å "bygge" sykkel en sesong til, for så å plukke den helt ned.

slik ser den ut nå.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??

Profilbilde
chrissenator
Innlegg:1741
Ble medlem:13 Mar 2010, 23:28

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post skrevet av chrissenator » 25 Okt 2013, 15:51

Før og etter bilder, jeg ville lidd noen kvaler om jeg måtte velge hva jeg likte best - før eller etter slankeoperasjonen :D
Bra tøff med lykten så høyt det er noe jeg virkelig liker med denne stilen.


To Sportstere er dobbelt så gøy

Profilbilde
Jan-Ivar
Innlegg:1547
Ble medlem:21 Jun 2010, 21:33

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post skrevet av Jan-Ivar » 25 Okt 2013, 18:44

Tøft uansett!


A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er

Profilbilde
HDsoftail
Innlegg:116
Ble medlem:10 Mar 2010, 00:01

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post skrevet av HDsoftail » 01 Nov 2013, 00:27

He he, ja nå har den hatt slankeoperasjon. Så det neste nå blir en fin fin diett, med litt fjerning om gangen.
Bakskjermen er vel først ut, skal kortes 25cm, for så å sette på nedre del av avtagbar skjerm, ryker en kilo eller to der også, kjedekassa blir også fjernet.....
Skjønner at sånne "ikke butikk" skjønne sykler blir likt av alle, men her blir det personlig stil og egenskaping.
Brukte over 14 dager på å finne ut baklys, ja da blir du jæn#¤%% fornøyd når de dukker opp.
For meg så er det dette som er moro på MC fronten om dagen, så da blir det sånn.
sånn sykkelen er i dag, så er det moro, sosialt og kreativt. Ikke DYRT og fallende i pris.....

Less is more, or is it :-)


Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??

Post svar

Tilbake til “Diverse teknisk”