*Info om 1936 Harley Flathead

Eldre HD modeller
User avatar
HDsoftail
Posts: 116
Joined: 10 Mar 2010, 00:01

*Info om 1936 Harley Flathead

Post by HDsoftail »

Hei
Er litt usikker på sykkel jeg har kjøpt.
Den ble solgt ny i norge i 1936.
Men mye på sykkelen er fra militærutgaven.
Trodde oljepumpe kom i 1937? osv, men det er det på min.
Har militær og sivil samme brakketer og ting og tang på rammen.

For meg er det ikke så viktig siden det blir en "old style bobber", men det er jo artig og vite hva man har.
I vognkortet står det kun Harley davidson 750, 1936 mod, solgt ny i norge 1936


Image
Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??
User avatar
HDsoftail
Posts: 116
Joined: 10 Mar 2010, 00:01

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post by HDsoftail »

Bilde av sykkelen

Image

Image

Image
Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post by tutte »

Kjempe flott sykkel.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post by chrissenator »

Den er helt super, kunne tenkt meg en tilsvarende gammel HD :D de er kjempe fine.
To Sportstere er dobbelt så gøy
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post by mustang »

Den var rå og blir sikkert ennå råere når den er ferdig slik Du vil ha den. :)
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post by bobber-48 »

tøfft bygge, skjermene ser for meg ut som militær ja, gaflen ser ut som en VL(1200) med den støpte bakgaflen.
Sjekk mellom sylindrene på blokka der står årstall fulgt av bokstavkode "W(L)(x)" er 750 mc "G(xx)" er 750 servicar(trike)
oljepumpe kom vel på U(storsiden) i 1937 siden dette var en forbedring av VL-utgavene og på F (knucklehead) 1936,
når det ble introdusert på W/G-modellene er jeg usikker på.
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
User avatar
HDsoftail
Posts: 116
Joined: 10 Mar 2010, 00:01

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post by HDsoftail »

OPPDATERING
Da er den slanket 30 kg, og har blitt brukt i sommer.

Hadde en tur til A bomber på ca 20 mil, og da datt kun skilt og potte av ( de tinga man ikke trenger).
Eller var vel alle bolter løse når jeg kom hjem.
Det blir å "bygge" sykkel en sesong til, for så å plukke den helt ned.

slik ser den ut nå.

Image

Image

Image

Image
Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post by chrissenator »

Før og etter bilder, jeg ville lidd noen kvaler om jeg måtte velge hva jeg likte best - før eller etter slankeoperasjonen :D
Bra tøff med lykten så høyt det er noe jeg virkelig liker med denne stilen.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post by Jan-Ivar »

Tøft uansett!
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
HDsoftail
Posts: 116
Joined: 10 Mar 2010, 00:01

Re: *Info om 1936 Harley Flathead

Post by HDsoftail »

He he, ja nå har den hatt slankeoperasjon. Så det neste nå blir en fin fin diett, med litt fjerning om gangen.
Bakskjermen er vel først ut, skal kortes 25cm, for så å sette på nedre del av avtagbar skjerm, ryker en kilo eller to der også, kjedekassa blir også fjernet.....
Skjønner at sånne "ikke butikk" skjønne sykler blir likt av alle, men her blir det personlig stil og egenskaping.
Brukte over 14 dager på å finne ut baklys, ja da blir du jæn#¤%% fornøyd når de dukker opp.
For meg så er det dette som er moro på MC fronten om dagen, så da blir det sånn.
sånn sykkelen er i dag, så er det moro, sosialt og kreativt. Ikke DYRT og fallende i pris.....

Less is more, or is it :-)
Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”