Sportster ø kj eller bytte mot '72 Honda CB750

User avatar
MagnusB
Posts: 67
Joined: 16 Oct 2011, 23:07

Sportster ø kj eller bytte mot '72 Honda CB750

Post by MagnusB »

Ønsker å kjøpe en billig sportster, under 60 tusen. Først og fremst evo som er interessant. Har eventuelt en fin Honda CB750 1972 som innbytte, se link. Ta helst kontakt på mail: magnusberger (a) epost.no

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31252335" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Sportster ø kj eller bytte mot '72 Honda CB750

Post by Guffen »

Det ble nesten tårer i øya av de bildene der! Jeg hadde en likedan (ikke original lakk) som ble solgt for 3000,- i -86. Jeg angrer enda!
User avatar
arkeologen
Posts: 3
Joined: 22 Mar 2010, 10:02

Re: Sportster ø kj eller bytte mot '72 Honda CB750

Post by arkeologen »

Hei!

Har en billig Sportster som bare står og tar opp plass! Ekstremt lite kjørt siste år pga alt for mye jobb, uggen rygg og oppussing av hytte.

Sykkelen er egentlig kjørt til vinterlagring to timer utenfor Trondheim, men kan selvsagt hentes frem hvis det er interesse.

Bra teknisk, ok krom, men den er "lakkert" med pensel.

Pris blir vi nok enig om.... blir bra med penger igjen på budsjettet til å lage den som du vil til denne prisen.

Ta kontakt via Finn annonsen under.

Finnkode: 30557958
User avatar
MagnusB
Posts: 67
Joined: 16 Oct 2011, 23:07

Re: Sportster ø kj eller bytte mot '72 Honda CB750

Post by MagnusB »

arkeologen wrote:Hei!

Har en billig Sportster som bare står og tar opp plass! Ekstremt lite kjørt siste år pga alt for mye jobb, uggen rygg og oppussing av hytte.

Sykkelen er egentlig kjørt til vinterlagring to timer utenfor Trondheim, men kan selvsagt hentes frem hvis det er interesse.

Bra teknisk, ok krom, men den er "lakkert" med pensel.

Pris blir vi nok enig om.... blir bra med penger igjen på budsjettet til å lage den som du vil til denne prisen.

Ta kontakt via Finn annonsen under.

Finnkode: 30557958
Er du interessert i bytte? Er den kjørbar og i teknisk god stand? Det kosmetiske er ikke så farlig om prisen er rett.
User avatar
MagnusB
Posts: 67
Joined: 16 Oct 2011, 23:07

Re: Sportster ø kj eller bytte mot '72 Honda CB750

Post by MagnusB »

Guffen wrote:Det ble nesten tårer i øya av de bildene der! Jeg hadde en likedan (ikke original lakk) som ble solgt for 3000,- i -86. Jeg angrer enda!
Jeg kommer nok til å angre selv... Si ifra om du er interessert i en nostalgisykkel. :)
User avatar
arkeologen
Posts: 3
Joined: 22 Mar 2010, 10:02

Re: Sportster ø kj eller bytte mot '72 Honda CB750

Post by arkeologen »

Hepp!

Er vel mest intr i å bytte mot cash eller en ryggoperasjon! Har to veteran japser (1971 Yamaha xs 650) i deler som over tid skal bygges opp, men dette ser ut til å ta tid. Tror ikke en veteran til er tingen akkurat nå.

Ang teknisk og kosmetisk tilstand på Sportingen så se på bilder og tekst på Finn annonsen. All info om sykkelen står der!!!! Har eid den i tre år og har kostet på den nærmere 12 000 i deler. Bare 7000 for ny heavy duty clutshub med stator på! Det er som regel ladingen som ryker på gamle Sportinger, men på denne vil den holde ut dette årtusenet i alle fall!!!! ER absolutt kjørbar og funker til 1000! Den er i løpet av sommeren startet opp et par ganger og har da hørt at støtstengen behøver litt justering (lyden avtar når motoren blir varmere. Tar ca 15 min å gjøre dette selv. Følger med Clymer bok som beskriver jobben greit!!). Nytt kjede er vel å regne som slitedel og koste knapt en 1/2 liter eller to.

Er som sagt villig til å gi litt slakke på prisen i annonsen, men vil heller ikke gi den bort. Har ei datter som skal kjøre opp til mc om et par år, så da tar jeg heller å maler den rosa og gir den til henne i stedet. Men ta en telefon og se hva vi kan bli enige om!!!!
User avatar
MagnusB
Posts: 67
Joined: 16 Oct 2011, 23:07

Re: Sportster ø kj eller bytte mot '72 Honda CB750

Post by MagnusB »

Honda er solgt og 1990-modell 1200 Sportster er kjøpt. Da blir det bygging i vinter!
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Sportster ø kj eller bytte mot '72 Honda CB750

Post by Harlex »

MagnusB wrote:Honda er solgt og 1990-modell 1200 Sportster er kjøpt. Da blir det bygging i vinter!
Gratulerer :err: Få ut noen bilder og tanker om hva som skal gjøres i løpet av vinteren då!
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
MagnusB
Posts: 67
Joined: 16 Oct 2011, 23:07

Re: Sportster ø kj eller bytte mot '72 Honda CB750

Post by MagnusB »

Ja, det er veldig morro. Sykkelen er i veldig god stand, så det er ingenting som MÅ gjøres. Deilig å starte med blanke ark.

Her er foreløpig plan, får se hva tiden og budsjettet tillater:

1. Senke foran og bak m/ Burly Slammer kit
2. Montere fork-boots
3. Bytte til Avon Speedmaster dekk
4. Ta bort diverse skrot, bl. a. forskjerm
5. Choppe bakskjerm
6. Evt montere sidemontert skilt
7. Eksosbandasje
8. Nytt styre - smal 8" z-bar eller noe i den duren
9. Ta bort switcher på styret. Få til miniswitcher for starter og hi/lo beam
10. Lage brakett for å løfte tanken 4-5 cm fremme, Frisco style
11. Bytte til solosete (spring-type, men uten fjærer)
12. Evt bygge tilbake til midtmonterte fotpinner i stedet for fremflyttere
13. Avtagbar sukkerbit for passasjerer.

Resultatet blir noe som dette:
http://vimeo.com/30391286" onclick="window.open(this.href);return false; Men jeg skal ha litt lengre bakskjerm
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Sportster ø kj eller bytte mot '72 Honda CB750

Post by Harlex »

Ser meeeget lovende ut... Hold oss oppdatert med bilder :err:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Post Reply

Return to “Harley-Davidson ønskes kjøpt”