chopper

Panhead
User avatar
Simon
Posts: 44
Joined: 21 Mar 2010, 23:03

chopper

Post by Simon »

Har for alvor begyndt å tenke på å kjøpe meg en chopper med panhead motor.
Det er jo liksom det som er en harley synest da jeg.

Men er veldig i tvil med tanke på driftsikkerheten til en panhead motor.
Har i grunnen ikke så mye peiling på dette med panhead motorer.
Men rykte sier at det er mer skruing en kjøring.

Men det er mange pessimister rundt om i landet, så det jeg lurte på er meningen til folk om panhead motorer.
Da vil jeg selvfølgelig ha meningen til de som vet hva de prater om og som har greie på dette. (ikke ondt ment mot alle andre)

Ligger en 1961 model for salg på finn.no til 135.000kr
Dette er helt min stil og den frister virkelig, men er virkelig i tenkeboksen.

Så litt tips og råd hadde vert fint :)
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: chopper

Post by bobber-48 »

En panhead er som alle andre choppere, er den dårlig sammensatt får du problemer,
få med deg noen som har peiling og se på den.
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
User avatar
Simon
Posts: 44
Joined: 21 Mar 2010, 23:03

Re: chopper

Post by Simon »

Ja er vel ingen dårlig ide å ta med noen med erfaring og som har peiling på choppere.
Men nå tenkte jeg mer på holdbarheten til motoren. Ikke til selve "bygget".
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: chopper

Post by bobber-48 »

Det samme gjelder motoren, men tilstanden på bygget pleier å gi en pekepinn på motoren.
er det gjort noe med motoren de siste årene?
hvorfor selges den?
osv, er greie spørsmål å få svar på.
men skal du ikke skru er en evo å foretrekke.
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: chopper

Post by Erlend »

Det er vel gjerne sånn at jo eldre en motor er, jo større krav stiller den til eierens tekniske kompetanse. Kanskje derfor jeg kjører TC..? :)

Uansett - jeg mener å huske å ha hørt noe om at det går etslags skille ved en bestemt årsmodell når det gjelder panne - noe med at panne fra før 19XX skal du I ALLE FALL ikke kjøpe. Husker ikke årstallet, dog - muligens 52/53. Men 1961 skulle i så fall ligge godt innenfor, da. Mulig jeg husker helt feil, også - noen som kan hjelpe?
Keep the rubber side down!
User avatar
pannechopper
Posts: 63
Joined: 06 May 2010, 23:15

Re: chopper

Post by pannechopper »

Sjelden jeg er her inne men nå våknet mine øyne opp og da lurte jeg på åssen det gikk med den panhead chopper'n ble det noe kjøp a
og man skal aldri undervurdere en gammel HD motor for de er faktisk bedre holdbare enn den nymotens japse skit de lager etter mitt syn hehehe...................
Be a Man ride a Pan
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: chopper

Post by Lariat »

Mener jes70 skal selge sin pannechopper 8-)
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: chopper

Post by Jan-Ivar »

pannechopper wrote:Sjelden jeg er her inne men nå våknet mine øyne opp og da lurte jeg på åssen det gikk med den panhead chopper'n ble det noe kjøp a
og man skal aldri undervurdere en gammel HD motor for de er faktisk bedre holdbare enn den nymotens japse skit de lager etter mitt syn hehehe...................


støtter deg på den.
gamle motorer er ikke så ille. gamle motorer er enkle å ha med å gjøre. så lende de får bensin har gnist og kompresjon går det.
de er ikke avhengige av dyr elektonikk for å fungere. på en modrerne motor er det nok at en giver er defekt så blir det problemer.

selvfølgelig kreves det vedlikehold på gamle motorer med det trenger nye også. det hjelper lite å¨skryte av at man har det siste inne motorteknikk når det ikke blir gjort vedlikehold.

fikk inn en bil på jobben i forrige uke som kadde gått 68000 km uten service. men da var det pokker ta meg slutt også. det hjalp ikke stort att bilen var 2 år gammel og up to date på teknikkk.
det stoppa skikkelig.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: chopper

Post by Coldman »

Jan-Ivar wrote:
pannechopper wrote:Sjelden jeg er her inne men nå våknet mine øyne opp og da lurte jeg på åssen det gikk med den panhead chopper'n ble det noe kjøp a
og man skal aldri undervurdere en gammel HD motor for de er faktisk bedre holdbare enn den nymotens japse skit de lager etter mitt syn hehehe...................


støtter deg på den.
gamle motorer er ikke så ille. gamle motorer er enkle å ha med å gjøre. så lende de får bensin har gnist og kompresjon går det.
de er ikke avhengige av dyr elektonikk for å fungere. på en modrerne motor er det nok at en giver er defekt så blir det problemer.

selvfølgelig kreves det vedlikehold på gamle motorer med det trenger nye også. det hjelper lite å¨skryte av at man har det siste inne motorteknikk når det ikke blir gjort vedlikehold.

fikk inn en bil på jobben i forrige uke som kadde gått 68000 km uten service. men da var det pokker ta meg slutt også. det hjalp ikke stort att bilen var 2 år gammel og up to date på teknikkk.
det stoppa skikkelig.
Prøver du å si at når min sykkel i sommer, midt på natta, på et særdeles øde, kaldt og bedritent sted, stoppa fordi elektronikken feilaktig trodde at sidestøtta var nede - til tross for state-of-the-art vedlikehold og service fra sykkelens fødsel, så er det slikt man må regne med når man absolutt må ha noe nytt og fancy? :mrgreen:
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: chopper

Post by Jan-Ivar »

HEHEHEHE! der traff du spiker´n på hue
OLD IS GOLD!!!!!!!!!!!!!!!
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”