Sort eller chrome, hva synes folket?

Shovelhead
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Sort eller chrome, hva synes folket?

Post by shovel78 »

Lurer på å prøve med sort lakk på gaffelkrone, dempere, brytethus, styre og primær.
Men hva synes folket? Jeg eier overhodet ikke evner til å "se for meg" ting.
Legger ved en elendig "photoshop" greie.
Fargen ble ikke helt riktig, men det gir en liten idè
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Sort eller chrome, hva synes folket?

Post by Harlex »

Smaken er som baken.. Jeg er chrome-fan og "blinger" sykkelen relativt kraftigt opp . Men jeg går du for svart blir det også jæ... rått. Da synes jeg imidlertid at du skal gjøre det enda mer gjennomført... Tenker da blant annet på horn-deksel osv, osv.... Det blir nok rått. Det er MIN mening :)
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Sort eller chrome, hva synes folket?

Post by Lariat »

Blanding med messing og sort er det eg liker best men som sakt her smaken er som baken den er delt eg har vert croome tilhenger men rust som direkte er knyttet til for dårlig croom er vaneligt i dag så sort er relativt enkelt og rått med messing er det i mine øyner finere en croome 8-)
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Sort eller chrome, hva synes folket?

Post by chrissenator »

Hvis du gnikker og pusser mye er chrome veldig fint, kjører du derimot mye og bruker sykkelen til hverdags i regn og sol så gjør du deg selv en tjeneste ved å bruke sort...
Harlex er en kløpper med q-tips og polerklut og holder sin Sportster som gull, den ser nesten flett ny ut ennå og da er chromen veldig flott, jeg kjører mest og gnukker minst siden jeg bruker Sportsteren uansett vær og kjører til saltebilen dukker opp og da er sort min eneste farge jeg kan "holde" noenlunde ren.

Mitt motto er "Black IS the New Chrome"....
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: Sort eller chrome, hva synes folket?

Post by trøndertore »

Og med svarte gaffelbelger samt svarte deksel over gaffelbeina mellom øvre og nedre krone så blir det skikkelig rått :twisted:
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Sort eller chrome, hva synes folket?

Post by harleymann »

Helt klart er sykkelen mye råere og finere med svarte detaljer som bildet ditt. Eneste "feilen" er at du får en bedre helhet hvis du kjører bryterhusene i chrom og hoolkene i svart. Da har du helheten i fronten. Svart ytterst både nede og ytterst. I tillegg hvis du hiver på et svart speil......


Men hva vet jeg...... Knut
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Sort eller chrome, hva synes folket?

Post by shovel78 »

Takker for svar, kommer nok til å gå for svart farge på en del ja.
Er ikke så grusomt glad i å polere hele tiden, og jeg kjører i all slags vær.
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
NT-2003
Posts: 6
Joined: 10 Mar 2010, 18:59

Re: Sort eller chrome, hva synes folket?

Post by NT-2003 »

Riktig. Gå for HELSORT :)
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Sort eller chrome, hva synes folket?

Post by Bernt »

jeg ville gått for svart matt?
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Sort eller chrome, hva synes folket?

Post by Jan-Ivar »

for den som kjører mye og i alle slags vær er krom og polert aluminium en forbannelse.

tror ikke jeg ville valgt svart matt heller. skal du gå for svart så er nok pulverlakk veien å gå. koster noen kroner men holdeer bede en vanlig lakk.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”