Hjelm som ikke dugger.

mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Hjelm som ikke dugger.

Post by mustang »

Noen som har forslag på en helhjelm som ikke dugger med visir lukket og ventiler åpne. Har både Shoei og KBC og begge har samme problem. :shit:
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Guffen »

mustang wrote:Noen som har forslag på en helhjelm som ikke dugger med visir lukket og ventiler åpne. Har både Shoei og KBC og begge har samme problem. :shit:
Det finnes "duggfritt visir". Dobbelt lag med luft mellom. Nesten som en god gammeldags termopanrute! MEN, om det virker aner jeg ikke!
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by mustang »

Guffen wrote:
mustang wrote:Noen som har forslag på en helhjelm som ikke dugger med visir lukket og ventiler åpne. Har både Shoei og KBC og begge har samme problem. :shit:
Det finnes "duggfritt visir". Dobbelt lag med luft mellom. Nesten som en god gammeldags termopanrute! MEN, om det virker aner jeg ikke!
Er det eneste løsning på problemet. Har alle helhjelmer samme problem mon tro?
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Harlex »

Denne har jeg: http://www.erling-sande.no/wsp/erlingsa ... 03-CLASSIC" onclick="window.open(this.href);return false; N-COM-1,3,5,10 &parent_id=1006&category=10010&open=6190841

Dugger ikkje selv om du prøver å få det til.

Åpningshjelm dette da......
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Guffen »

Det er selvsagt forskjell på hjelmenes evne til å ventilere. Og duggproblemer har en tendens til å sammenfalle med ønske og behov for å kle mye på seg, og dermed tette ekstra godt rundt halsen. En effektiv løsning på problemet er å puste gjennom en slange som stikker ut av hjelmen. Det finnes også ekstremhjelmer med varmetråder montert. Et HELT rent visir dugger mindre enn et skittent.

Konklusjon: Vet ikke!
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by shovel78 »

Jeg bruker en sånn (billig skrot sikkert), som ble innkjøpt i forbandelse etter min første langtur med halvhjelm i migregn.

NOX hjelm, og den har faktisk aldri dugget mens jeg kjører.
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by mustang »

Takker for svar. Glemte å skrive at KBC`n er åpningshjelm. Har en ny Carberg åpningshjelm som jeg fikk med HD`n når jeg kjøpten. Noen som har erfaring om den?
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by BikerEva »

Søk på pinlockvisir. Problem løst.
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Svima »

Jeg har Shoei med pinlock visir og synes det fungerer veldig bra. Helt duggfritt er det nok ikke men det er ikke langt unna heller. Jeg har lyst på Schubert sin nyeste hel/åpningshjelm neste gang (tror jeg) og den skal være enda bedre på både støydemping og ventilering sies det...
/ Svima
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Guffen »

mustang wrote:Takker for svar. Glemte å skrive at KBC`n er åpningshjelm. Har en ny Carberg åpningshjelm som jeg fikk med HD`n når jeg kjøpten. Noen som har erfaring om den?
Jeg har Caberg Justissimo GT. Åpning på haka og oppå, og jeg er ikke plaget av dugg bortsett fra hvis jeg tetter mye rundt halsen. Da må jeg kjøre med en liten glipe. Foretrekker faktisk å kjøre med en liten glipe da, for det blir fort litt tett og tung luft.... :ugeek:
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”