Hjelm som ikke dugger.

User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Dude »

Har også en Caberg justisimo gt, den dugger ikke stort. Vasker også visiret med zalo, da dugger det enda mindre. Zalo har jeg brukt på flere hjelmer, og det funker veldig bra.
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Toro »

Dude wrote:Har også en Caberg justisimo gt, den dugger ikke stort. Vasker også visiret med zalo, da dugger det enda mindre. Zalo har jeg brukt på flere hjelmer, og det funker veldig bra.
Det du skriver om at zalo hjelper kan nok stemme, for da danner det seg en hinne som av en eller annen kjemisk grunn gjør at det ikke oppstår dugg. Samme gjelder faktisk spytt hvis en ikke har noe annet for hånden.
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
torjor
Posts: 56
Joined: 05 Apr 2010, 17:42

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by torjor »

Kan anbefale Shubert C3 m pinlockvisir. Er vel ikke selve hjelmen som er det geniale, men pinlock visiret.
Ser flere hjelmer levera med det :)
Frem og tilbake er ikke like langt...
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Jan-Ivar »

KJørte min første sesong i fjor tsommer å valgte å gå for hel hjelm
kjøpte en Caberg v 407 en billig helhjelem som har fungert ehlt utmerket for min del.
har ikke noe stort duggproblem, kun når jeg puster igjennom neas da blir det som oftest ett lite felt akkurat rundt nesa som dugger men ellers ikke noe problem.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Erlend »

Jeg bruker en god, gammeldags Tommyhjelm. Niks duggproblem. 8)

Spøk tilside: Har også en Airoh Warrior RS som jeg bruker i regnvær og på langtur. Kjøpte den primært på grunn av ventilasjonsegenskapene (og nedfellbar solskjerm). Aldri hatt nevneverdige duggproblemer med den.
Keep the rubber side down!
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Rider »

Hadde duggproblemer helt til jeg kjøpte et slikt plast-inlegg med tape som du limer på innsiden. synes ikke når du kjører, og er 100% duggfritt. Byttes ut etter 2-3 sesonger.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Rider »

http://shop.stianmotorsport.com/cat/1713.aspx/10233250" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by mustang »

Takker for alle svar. Det er veldig greit å ha et slikt forum som dette. Som sagt før, noen kan litt om ditt og andre kan litt om datt og da kan man utveksle forskjellige erfaringer og til slutt så kan man det meste. :err: :D
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Guffen »

mustang wrote:Takker for alle svar. Det er veldig greit å ha et slikt forum som dette. Som sagt før, noen kan litt om ditt og andre kan litt om datt og da kan man utveksle forskjellige erfaringer og til slutt så kan man det meste. :err: :D
Det beste synes jeg er at det ikke er noen som er så usikker på seg selv at de må drite ut andre for å vokse selv. Det er bare gode spørsmål og kloke svar. :!:
User avatar
Messiah
Posts: 181
Joined: 10 Mar 2010, 10:45

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Messiah »

Det finnes å få kjøpt antidugg-middel til å spraye på visiret! Funker både på hjelm og bilrute;)
Tjurrupyntn Karsk Å Køstøm
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”