Hjelm som ikke dugger.

User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by 276ccm »

Messiah wrote:Det finnes å få kjøpt antidugg-middel til å spraye på visiret! Funker både på hjelm og bilrute;)
Det prøvde jeg på en Road Trip for et par år siden og funket faktisk veldig bra.. eller så kan man jo gjøre som noen andre som var med på turen, å la plasten på visiret på den nye hjelmen sitte på og klage på dårlig sikt :-)
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Qonrad »

276ccm wrote:
Messiah wrote:Det finnes å få kjøpt antidugg-middel til å spraye på visiret! Funker både på hjelm og bilrute;)
Det prøvde jeg på en Road Trip for et par år siden og funket faktisk veldig bra.. eller så kan man jo gjøre som noen andre som var med på turen, å la plasten på visiret på den nye hjelmen sitte på og klage på dårlig sikt :-)
Ho ho.....og det var snakk om ca 800 km med plastikk på visiret. Men jeg tror ikke det var dugg som var problemet... :D
Brukte antidugg spray før og det fungerte rimelig bra.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Rider »

Kjørte også spray en periode, og det fungerer bra noen dager. Så begynner det å bli vannperler rett foran nese og munn. Ikke så farlig det, men så må man på med ny spray igjen.
Plastfilmen til å lime på innsiden derimot er like duggfri hele tiden. Må nok skiftes ut kanskje hver 3 sesong. Limet er kun langs kantene slik at det blir et luftlag mellom visiret og filmen på innsiden. Anbefales.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Virago
Posts: 138
Joined: 10 Mar 2010, 18:57

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Virago »

Har lagt min elsk på Schubert, den skal vist vere duggfri, blir innvestert i den når sesongen starter
Alderen er kun et tall som man selv velger hvordan man forholder seg til "Virago"
User avatar
Scirocco
Posts: 53
Joined: 21 Mar 2010, 13:32

Re: Hjelm som ikke dugger.

Post by Scirocco »

Poler innsiden av visiret med barberskum. Bruker det på badet og har aldri problemer med dugg på speilet :-)
Har forøvrig hjelm fra Sohei med dobbelt "glass" som gjør at det ikke dugger.
Not all who wonders are lost!
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”