Formstøpte ørepropper

User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Nostalgia »

Jeg fikk meg nettopp et par slike:
http://www.hantek.no/formstopte-oreprop ... protection
og bruker dem mest i jobbsammenheng da jeg tilbringer dagene på verksted som bilmekaniker.
Må si de fungerer litt annerledes enn hva jeg regnet med, men har stort sett bare positive erfaringer med dem hittil :)
Hører stort sett alt som før, bare en god del lavere. Lyder som blir borte med skumgummiproppene høres helt klart
med de formstøpte :)
Og når ørene får vent seg til dem merkes de omtrent ikke, så jeg har dem i hele arbeidsdagen.
Blir ytterst spennende å se hvordan de takler sykkelstøy til sommeren :) En kompis av meg har samme proppene og kjører
en NightRod med én åpen VRod potte, og med det støynivået trengte han helt tette filtere.
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Coldman »

Nostalgia wrote:......
Blir ytterst spennende å se hvordan de takler sykkelstøy til sommeren :) En kompis av meg har samme proppene og kjører
en NightRod med én åpen VRod potte, og med det støynivået trengte han helt tette filtere.
Dumme meg som trodde at vitsen med ørepropper var å ta bort den verste vindstøyen. Det andre er vel ikke støy? :mrgreen:
Innrømmer gladelig at enkelte rakarør avgir en stygg skranglelyd. Og at det blir i overkant mye når kompisen foran meg girer ned og drar rulla helt over på tur ut av en tunnell. Ut over det er det ikke mye støy, nei. Utenom vindstøy i egen hjelm da.

Skal ikke tulle: Jeg hører veldig dårlig, så det er nok derfor at jeg ikke oppfatter eksos- og motorstøy. "Hæ" er vel det ordet jeg sier oftest i løpet av en dag.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Erlend »

Coldman wrote:Innrømmer gladelig at enkelte rakarør avgir en stygg skranglelyd. Og at det blir i overkant mye når kompisen foran meg girer ned og drar rulla helt over på tur ut av en tunnell.
Ja, jeg har også ligget bak Qonrad gjennom Slottsfjelltunnelen… :lol:
Keep the rubber side down!
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Coldman »

Erlend, Qonrads potter er jo bare en fryd å ligge bak - også i tunneller. Jeg tenkte nok mer på en annen med samme sykkelfarge som den du har. Og det leder meg til å tro at gule sykler bråker mest. :-)
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Erlend »

Det ser jeg ikke bort ifra at det finnes et snev av sannhet i. :mrgreen:
Keep the rubber side down!
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Formstøpte ørepropper

Post by tutte »

Markeringsbehov=for lite oppmerksomhet som barn???
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: Formstøpte ørepropper

Post by Fatboy92 »

Coldman wrote:Erlend, Qonrads potter er jo bare en fryd å ligge bak - også i tunneller. Jeg tenkte nok mer på en annen med samme sykkelfarge som den du har. Og det leder meg til å tro at gule sykler bråker mest. :-)
Hm ... Derfor jeg foretrekker å ligge bakerst når det er flere med på tur.
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”