HD-hjelm

User avatar
Bompi
Posts: 16
Joined: 04 May 2011, 00:35

HD-hjelm

Post by Bompi »

Hei.

Noen som har erfaringer med HD sine egne hjelmer, og kunne tenkt seg og dele de med meg? :) Skal kjøpe meg hjelm snart, og synes deres hjelmer ser bra ut. Men, det er omtrent det jeg vet om dem :err:

Bjørnar
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: HD-hjelm

Post by tutte »

Du må prøve de, få tak i en hjelm som sitter bra på hodet. Den skal du jo ha på i timesvis-
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: HD-hjelm

Post by kkanst »

Har en halvhjelm fra HD jeg.. Synes den passet mye bedre enn shohei-hjelmen den erstatta.. Jeg er veldig fornøyd i allefall.. Dette er typen som har plass til intercom..
2001 1550 Deuce.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: HD-hjelm

Post by chrissenator »

Har en åpningshjelm fra HD - helt grei bortsettfra at den genererer mye susing og en del mykplast sprekker, noe som er helt elendig for en hjelm til ca 4000kr.
Har en banditt som jeg er supefornøyd med og en 888 hjelm(helhjelm) som er helt rævva på mitt hode som er blitt utlånshjelm Nr 1. Alle som bruker den er storfornøyd...

Husk på at hjelmen former seg litt etter hodet ditt og en hjelm som er ørlite trang når du kjøper den vil mest sannsynlig bli litt "rommere" etter litt bruk, så å kjøpe en hjelm som er pittelitt trang har blitt min løsning, du bør ta et mål av spekulatoren(hodet) og du finner målet der hodet har størst omkrets, over pannen og der hvor bakhodet stikker lengst ut - legg målebåndet rettover ørene så finner du målet og husk på som tutte sier, du skal bruke den i mange timer og det hele handler om komfor og trygghetsfølelse.
Se gjerne om det er plass, rigget for intercom og be gjerne om å få demonstrert hvordan du tar av visir for bytte/vask etc.

Lykke til med valg av hjelm.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Re: HD-hjelm

Post by Retroboy »

HD hjelmer er vel overprisa HJC hjelmer (min i hvertfall), i hvertfall så kostet min dobbelt så mye som den identisk like hjelmen fra HJC uten HD logo.

Hør på tutte, finn deg en hjelm som sitter bra det er mye mer å velge mellom en de hjelmene som HD har.

Har en åpningshjelm fra HD og den er det ganske mye sus i, sammenlignet med andre hjelmer jeg har prøvd.
User avatar
Bompi
Posts: 16
Joined: 04 May 2011, 00:35

Re: HD-hjelm

Post by Bompi »

Takk for tilbakemeldinger. Får vel bare teste og se hva som funker for meg. At mykplast slår sprekker blir vel evt en reklamasjonsak? Noen som har erfaringer med jakkene til HD? Er veldig usikker på om jeg skal ha en sånn eller om jeg skal ha en fra Lindstrands. Bukse blir nok en Jeans variant av Lindstrands.
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: HD-hjelm

Post by Fatboy92 »

Bompi wrote:Takk for tilbakemeldinger. Får vel bare teste og se hva som funker for meg. At mykplast slår sprekker blir vel evt en reklamasjonsak? Noen som har erfaringer med jakkene til HD? Er veldig usikker på om jeg skal ha en sånn eller om jeg skal ha en fra Lindstrands. Bukse blir nok en Jeans variant av Lindstrands.
Jeg har to jakker fra HD, en FXRG skinnjakke som er brukt et par ganger og en illumination type goretex som er mest brukt. Godt fornøyd med begge to, selv om jeg ikke har så veldig lang erfaring med dem.
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: HD-hjelm

Post by DaddyCool »

HD har sikkert hundrevis av ulike jakke, noen bra andre ikke så bra. Hvilken jakke er du på jakt etter? Kjørejakke? Drikkejakke? Sprade på stranden jakke? Verkstedjakke? Det samme gjelder bukse. Kan vel egentlig bare tilføye (og stemme i med koret fra tidligere) at det finnes mange bra produkter på markedet som det ikke står HD på. Sykkelen min er HD, alt annet (klær, hjelm...osv) er ikke HD fordi jeg liker det bedre enn HD's egne produkter. Men essensen er at du må finne det du selv er komfortabel med.
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
Bompi
Posts: 16
Joined: 04 May 2011, 00:35

Re: HD-hjelm

Post by Bompi »

DaddyCool wrote:HD har sikkert hundrevis av ulike jakke, noen bra andre ikke så bra. Hvilken jakke er du på jakt etter? Kjørejakke? Drikkejakke? Sprade på stranden jakke? Verkstedjakke? Det samme gjelder bukse. Kan vel egentlig bare tilføye (og stemme i med koret fra tidligere) at det finnes mange bra produkter på markedet som det ikke står HD på. Sykkelen min er HD, alt annet (klær, hjelm...osv) er ikke HD fordi jeg liker det bedre enn HD's egne produkter. Men essensen er at du må finne det du selv er komfortabel med.

Skjønner. Er nok kjørejakke jeg først og fremst trenger. Mest hypp på skinnjakke, men ser ikke bort i fra at det blir en gore tex etter hvert! Tror nok det blir en tur til MC-Oslo for å sjekke ut litt utstyr der også, men får kjøreutstyr for 4000,- av Lazy Boyz, samt 15% rabatt på øvrig tilbehør til meg og madammen. Så må finne ut hva jeg skal bruke de 4000,- på, og det er jo kjekt å ha 15% rabatt uansett :) ikke for det, HD sitt utstyr virker jo ikke å være så billig at det gjør noe.

Bjørnar
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: HD-hjelm

Post by Erlend »

Selv sverger jeg til Halvarsson, Lindstrand og Jofama. Alt produseres av samme firma. Dette er kjøreutstyr, ikke "ta seg ut på stranda" -utstyr, det er behagelig å ha på og gjør jobben, også om uhellet skulle være ute. Jeg vet det, for jeg har prøvd. ;)
Keep the rubber side down!
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”