MC solbriller med styrke

Post Reply
User avatar
MortenRovik
Posts: 9
Joined: 26 Jul 2010, 13:48

MC solbriller med styrke

Post by MortenRovik »

Jeg har lenge vært på jakt etter et par solbriller med styrke til bruk under hjelmen. Men har ikke funnet noe som jeg har likt...

Trenger:
- solbriller med styrke i glasset (altså ikke et ekstrasett med briller innenunder solglasset)
- gjerne med padding/pute som demper turbulens bak brilleglass (mindre tørre øyer)

Noen som har tips til butikker/nettbutikker som har slikt?
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: MC solbriller med styrke

Post by Erlend »

http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=13&t=458" onclick="window.open(this.href);return false;
Keep the rubber side down!
User avatar
HD-Per
Posts: 101
Joined: 03 Aug 2010, 23:52

Re: MC solbriller med styrke

Post by HD-Per »

Her har du en også...
http://www.sportrx.com/motorcyclehub.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: MC solbriller med styrke

Post by mustang »

Har akkurat bestilt nye progressive briller hos speacsavers og da man får to par for en pris så ble det ene paret vanlige som skifter farge ved uv stråler og det andre paret med solbrilleglass. Det er mange forskjellige farger å valge i på solbrilleglassene. Har ikke fått dem ennå så kan ikke si noe om hvordan det funker, men jeg tok brune glass som ikke er for mørke p.g.av å se litt når man kommer inn i tunneler.
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: MC solbriller med styrke

Post by Svima »

Jeg sjekket litt rundt Uvex (sporst-solbriller som bl.a. sykkelrytterne bruker) og de leverer noen modeller med både utskiftbare glass og "inclip", en glassramme til å sette styrkeglass i. Og det beste er at linsene de leveres med er laget i polycarbonat. Prisen er ikke så gæærn heller.
Merket Polaroid har noen modeller som er nesten halve prisen av Uvex uten at det synes på de, med mye av det samme systemet med styrke-innfesting og utskiftbare linser i gulkontrast, mørkegrå og blanke hvis jeg husker riktig. Også disse kan man bruke til mc-kjøring ble jeg fortalt.
/ Svima
User avatar
ptb
Posts: 65
Joined: 29 Jul 2010, 10:14

Re: MC solbriller med styrke

Post by ptb »

Optikere kan slipe til glass m/styrke som har samme fargetone- og som passer til de fleste Ray-Ban "biker modeller".
Jeg har hatt både Predator, Balorama og nå en modell som har nr. etellerannet. Alle m/styrke.
Det har funka greit i alle år m/halvhjelm. Ikke noe turbulensproblemer i ordinære HD-hastigheter :)
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: MC solbriller med styrke

Post by Svima »

NB, det kommer litt an på styrken man har. Kurvede glass kan være mindre heldig om man har litt merkbar styrke i dem, spes. ved større hornhinneskjevheter
/ Svima
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”