Godt kjøreutstyr

User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: Godt kjøreutstyr

Post by Fatboy92 »

FXRG-jakken i skinn skal være vanntett. Har både jakke og bukse, og kjørte i regn fra Skien og hjem en gang. Eneste som var vått, var hender og føtter (vannet trengte gjennom glidelåsen på støvlene)
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Godt kjøreutstyr

Post by chrissenator »

rigotta wrote: Vel, skinnklærne fra Halvorssons har jeg behandlet etter anbefaling fra forhandler, men makter ikke å få de tette! Har du noe eksempler på "proff gugge"?
Image
Hammanol leather care - dette er mer et lærfett og det bruker jeg, det stinker hy og py en dag og så er det borte - betalte 60/70kr på en hesteutstyrs butikk..

Image
A labour saving brush on application which softens, waterproofs and renovates saddlery, golf bags, shooting boots and all articles made from leather.

http://www.flexalan.com/product/8.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Image
Nourishes and restores old and dry leather, conditions and supples new leather. With added lanolin.

Image
http://www.renapur.com/content/21-motorcyclists" onclick="window.open(this.href);return false;

renapur fåes i de fleste møbelbutikker, veskebutikker ol

Hold deg unna silikonprodukter og nanotech produkter, naturlige ingredienser er best- silikon og nanotech produkter har en lei tendens til å ødelegge tråden i sømmer og myke opp læret så mye at det mister fasongen.....
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Godt kjøreutstyr

Post by Svima »

Jeg har regndress som jeg trer utapå kjøreklærne når jeg skal langt i regnvær, eller det regner mer enn "litt". Har kjørt mange mil uten å bli blaut med dette utstyret. Det skal være særdeles bra det kjøreutstyret som skal være helt regntett, og jeg tror ikke det holder vann etter å ha bli brukt over tid med mindre man veldig ofte bruker impregnering el ....
/ Svima
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Godt kjøreutstyr

Post by BikerEva »

Goretex begynner å lekke etter en stund, sånn er det bare...Membranen blir slitt og vips, så er man våt.

Har regndress fra Biltema (sånn gummiert sak) og den har ikke lekket for meg foreløpig. Men har bare hatt bruk for den et par ganger.

Har kjørt VELDIG mye hest i all slags vær og ja, Helly Hansen etc type gummiert og ikke sånn tynt lett og pustende er det eneste som holder tett mer enn et par turer.

Har forøvrig hørt veldig mye positivt om Rukka sine kjøreklær.

Skikkelig regntøy får man forøvrig i arbeidsklærbutikker.
User avatar
rigotta
Posts: 35
Joined: 29 Jun 2010, 11:14

Re: Godt kjøreutstyr

Post by rigotta »

Takker for mange tilbakemeldinger.

Tror løsningen min blir en tynn(?) oljehyre fra HH el, og en eller annen --tex bekledning.

Biltemadressen min holdt i ca 10mil i pissregnet i Trøndelag i helgen så det skal returneres.

Har brukt renapur på skinnutstyret jeg har uten at jeg her helt fornøyd med det, mulig jeg ikke har behandlet den ofte nok.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Godt kjøreutstyr

Post by tutte »

"Oljehyre" får du hos arbeidsklærbutikker.
Og aller beste da er snekkerbukse og anorakk,dvs ikke glidelås i fronten.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Godt kjøreutstyr

Post by BikerEva »

Min to år gamle biltemadress holdt tett 35 mil i pissregn forrige uke.
User avatar
rigotta
Posts: 35
Joined: 29 Jun 2010, 11:14

Re: Godt kjøreutstyr

Post by rigotta »

Når det kommer til regnklær treffer jeg tydeligvis kun på B-varer: 3 stk Jofamadresser, Biltema's heldress, og Biltema's regnsett. Skal prøve Spyke sin dress før jeg kjøper regnklær fra gode gammle Helly Hansen.
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”