Godt kjøreutstyr

User avatar
rigotta
Posts: 35
Joined: 29 Jun 2010, 11:14

Godt kjøreutstyr

Post by rigotta »

Hei

Skal bytte ut Halvorssons skinn utstyret pga at det ikke er vanntett.
Noen som har gode erfaringer / anbefalinger på ny jakke bukse?

Må være vann og vindtett, og selvfølgelig behagelig å bruke.

Er det flere som kjøre med apeheng og fremflyttere som har problemer med å finne regndresser som er helt tette? Har prøvd 3 dresser fra Jofama, samt Biltema sin. I alle kommer det inn vann i skrittet.Hittil er det Biltema sin som har hold meg tørr lengst, men etter 20 mil i regn i går....like blaut! Mistenker at det har noe med sittestillingenå gjøre....
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Godt kjøreutstyr

Post by kkanst »

Våt i skrittet? Og du skylder på dressen? ;p Må gå på do iblant vet du;p
2001 1550 Deuce.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Godt kjøreutstyr

Post by tutte »

Helly Hansen ol. regndress i tykk gummi.Alt annet blir vått.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Godt kjøreutstyr

Post by Hanlucky »

Har kjørt med fxrg (ikke skinn) og har holdt meg tørr både oppe og nede, men det kommer jo ann på hvordan man sitter, langt man kjører og hvor mye det regner. Tutte er vel en av de her på forumet som har mest erfaring når det kommer til tette og varme klær pr kjørte mil...
Raskere enn sin egen.....
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Godt kjøreutstyr

Post by chrissenator »

Hadde samme problemet med skinnklær og regn, i Bergen regner det riktignokk mindre enn i Bærum men jeg fant ut at skikkelig stell og vedlikehold av lær med proff gugge beregnet på hesteutstyr gjorde susen.
Tørr hele veien, inntil det er dags for mer lærfett....
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
rigotta
Posts: 35
Joined: 29 Jun 2010, 11:14

Re: Godt kjøreutstyr

Post by rigotta »

Er rimelig sikker på at lekkasjen er ekstern:)

Tutte, du mener de gode gammle orange oljeklærne farfar brukte på sjøen? Hvem selger slikt utstyr i dag, sportforetninger?

Vel, skinnklærne fra Halvorssons har jeg behandlet etter anbefaling fra forhandler, men makter ikke å få de tette! Har du noe eksempler på "proff gugge"?

Mulig jeg er max uheldig med været, men våte underbukser skal ikke ødelegge flere sykkelturer i sommer......
Last edited by rigotta on 13 Jun 2011, 16:51, edited 1 time in total.
User avatar
Robert
Posts: 62
Joined: 26 Jun 2010, 14:58

Re: Godt kjøreutstyr

Post by Robert »

Sjikkelig tykke gammeldagse regnklær fåes på feks. Felleskjøpet,finnes også i mørk grønn. Det tørreste alternativet så langt.
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Godt kjøreutstyr

Post by Sandman »

Blondie har en regndress hun skryter veldig av. Vet ikke hvilke merke det er, men tror hun nevnte en gang at det var HD sin.
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Godt kjøreutstyr

Post by Lariat »

Det beste er å kjøre helt naken å ha klærne i en tør sekk sammen med et håndkle gjør dette susen når en kommer frem :lol: :lol:

Gortex er bra regnbuse er bra regndress er bra men det er ikke fulkomet uansett må en tåle lit vann når en kjører når det regner men som det sies her så er prepparering av skinndressen et bra alternativ for di som bor der det regner så himla mye da vi er heldige her i bergen nesten ikke noe reng i det hele tatt :o :o

Eg blir våt når det regner og eg kjører sykkel men verre er det ikke , tenk på en dykker han blir våt han :shock: :lol:
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Godt kjøreutstyr

Post by Harlex »

Kjører med halvarsson skinnbukse såkalt vanntett og halvarsson safetyjacket med blant annet en vanntett jakke. Jakken holder tett men busken lekker i gylfen.Glemmer aldri turen fra Bergen til Notodden da "kronjuvelene" lå i isvann hele veien... \u/ :evil: :? :shit: Har kjøpt en shoei hel regndress som jeg trekker utenpå og den holder helt tett... Iallefall hittil...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”