Handle shovel?

Shovelhead
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Handle shovel?

Post by Ræven »

Vurderer å handle en 68 shovelhead nå. Er disse motorene så dårlig som ryktet skal ha det til? Tenker da på oljelekkasjer...

Da jeg nevner shovel sier folk at jeg ikke må finne på å handle det å heller gå for EVO. Ikke vet jeg.... :?:
NO RULES
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Handle shovel?

Post by Assman »

Når det gjelder oljelekkasjer gjelder det samme for Evo som for Shovel; hvis forrige eier(e) har skrudd på motoren og ikke gjort et skikkelig stykke arbeid så kan/vil motoren lekke olje. Mange skrur på motoren uten å lese manualer først og gjerne uten momentnøkkel.
Det er å be om problemer.
En god Shovel lekker ikke olje.
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Handle shovel?

Post by chrissenator »

Assmann!. :winner: Det kan ikke sies: Bedre. Tydeligere. Enklere. mer/mindre Teknisk eller egentlig på annen måte....... :winner:

Sitat: hvis forrige eier(e) har skrudd på motoren og ikke gjort et skikkelig stykke arbeid så kan/vil motoren lekke olje \u/ .
Mange skrur på motoren uten å lese manualer først \u/ og gjerne uten momentnøkkel. \u/
Det er å be om problemer. :shit:
En god Shovel lekker ikke olje. :D
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Handle shovel?

Post by Jan-Ivar »

kjører 73 mod shovel selv. jeg har ingen anelse om hvor langt motoren har gått. vet heller ikke om den noen gang har vært åpnet og eventiuelt overhalt og eller trimmet

men den går som ei klokke og olje lekkasjer ser jeg ikke stort til.
det lekker litt i fra manishaften på girkassa pg muligesn litt i fra primærkassa men bortsett fr adet går har den gått problem fritt de 3 ukene jeg har kjørt med sykkelen.
motoren starter lett med el starten de gangene den virker somd en skal. virke rikke elstarten ja så blir det ¨bruke Kick starten å det behøvs sjelden mer en 3 spark for at den skal gå .

jeg har nå alltid ment at Gamle Harleyer har et ufortjent dårlig rykte-. den vanliste feilen er retyt å slett mekanikkern og ahns eventueller mangel på mekaniske ferdigheter.
jefg har hatt en stopp på min sykkel siden jeg tok den i bruk for 3 uker siden å den feilen tar jeg selvkritikk for som mekanikker
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Re: Handle shovel?

Post by Ræven »

http://img715.imageshack.us/img715/3575/dsc00044b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


Da ble det sykkel fra Sverige på meg. Får se hva som skal til for å få skilter da i detta Nazi landet. Visning Tirsdag.
Last edited by Ræven on 30 Jun 2010, 00:21, edited 1 time in total.
NO RULES
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Handle shovel?

Post by Jan-Ivar »

TØFT STUK!
i og med at den har vært registrert i et EU land skal det vel ikke være noe problem å få registret den her i Norge
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
B.J
Posts: 120
Joined: 10 Mar 2010, 22:18

Re: Handle shovel?

Post by B.J »

Den så tøff ut. Grattis 8-)

Håper det ordner seg raskt med registreringen :D
BJ
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Re: Handle shovel?

Post by Ræven »

I papirene fra Transport styrelsen i Sverige står det:

T12B OMBYGD FORDON
T71G FRAMGAFFELLANGD 610 MM
RAMNUMRET PLACERAT PÅ SYRHUVUD HØGER SIDA
AVEN NUMMER H4949 PÅ VANSTER SIDA
FRAMGAFFEL:TELESKOP LUTNING 45 GRADER
STEL BAKRAM
BROMSAR:SKIVOR FRAM OCH BAK

DATUM 2009-04-02


Garantert no piss da jeg skal registrere i Norge...blir alltid det men håper det løser seg relativt kjappt ja.
NO RULES
User avatar
SHSHD
Posts: 27
Joined: 10 Mar 2010, 14:19

Re: Handle shovel?

Post by SHSHD »

Bare å si gratulerer med shovel, og lykke til på visningen. Kan tenke meg du trenger det....ser at hverken Motor eller ramme er fra 68, det bruker å fange interesse i de etatene.
D går sæ t'
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Handle shovel?

Post by Assman »

Gratulerer.
Hold oss underrettet om fremgangen mot skilter da :-)
Livet er en dans på roser........barbeint
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”