Handle shovel?

Shovelhead
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Re: Handle shovel?

Post by Ræven »

Dem skulle ikke se sykkelen en gang ved grensen,sto parkert bak i varebilen. Gikk bare inn å fikk stempel i papirene.

Har sett "verre" sykkler blitt godkjent så litt tidlig å gi opp håpet:)
NO RULES
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Handle shovel?

Post by Assman »

På grensen er det jo tollvesenet du er i kontakt med.
De er ikke interessert i hvordan sykkelen ser ut.
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Re: Handle shovel?

Post by Ræven »

Er sykkelen komplett og strøken så ser dem jo at prisen ikke er f.eks 10.000kr. Må jo betale moms av kjøpesum så skjønner egentlig ikke hvorfor dem ikke tok seg en titt men samma det.

Har hørt om folk som har kjøpt gatebiler for banebruk og satt prisen latterlig billig for å få lav moms av kjøpesum. Resultatet ble at tollvesenet beslagla bilen og takserte den til en høyere verdi og økte da momsen. I verstefall kan dem beslaglegge bilen og bøtelegge deg for smugling.
NO RULES
User avatar
SHSHD
Posts: 27
Joined: 10 Mar 2010, 14:19

Re: Handle shovel?

Post by SHSHD »

Med en fornuftig verdi, så er ikke tollen noe problem. Blir nok en litt annen dans når den skal vises biltilsynet... All mulig lykke til, hold oss underrettet hva som skjer !
D går sæ t'
User avatar
Bent
Posts: 152
Joined: 17 Mar 2010, 21:27

Re: Handle shovel?

Post by Bent »

Gratulere.Stilig den der,lykke til med visinga
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Re: Handle shovel?

Post by Ræven »

Da har jeg vært hos tollen på Hamar. Dem tok noen bilder å grabba til seg noen kr så ble sykkelen i mitt eie.

Da får vi se hva biltrangsynet sier. Blir vel værre å komme dit tipper jeg.
NO RULES
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Handle shovel?

Post by chrissenator »

Den var kanon - så utrolig gøy ut, lykke til med satans biltilsyn.

Egentlig er Statens Vegvesen en offentlig service institusjon for å hjelpe folket med sine kjøretøy- et eller annet sted på veien har de glemt at det er vi som faktisk skal ha hjelp til å få kjøretøy i forskriftsmessig stand, de som jobber der har tolket det til at ALLE som er så forbannet dum å forespør, foreviser eller på annen måte trenger hjelp SKAL straffes med maksimalt unødig "piss og kanel" som straff for å forstyrre de ansattes tankevirksomhet.

Lykke til og er sykkelen godkjent i Sverige så er den jo pr definisjon godkjent i Norge, ingen selvfølge men dog :-)
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Re: Handle shovel?

Post by Ræven »

Visning 10 Aug. Det er sikkert "fullt" og dem har "mye" å gjøre...derfor så sen time;)

Prøver meg på Gjøvik.
NO RULES
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Re: Handle shovel?

Post by Ræven »

GODKJENT;)

Hang seg opp i sideplassert skilt men det er en bagatell..mekke en hurtigløsning til jeg skal hente skilter.

:heh: :heh: :heh:
NO RULES
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Handle shovel?

Post by Assman »

Ræven wrote:GODKJENT;)

Hang seg opp i sideplassert skilt men det er en bagatell..mekke en hurtigløsning til jeg skal hente skilter.

:heh: :heh: :heh:
Men det er jo lov med sideplassert skilt, bare man følger 30 graders regelen. Det står jo beskrevet i reglene.
Var problemet at skiltet ikke var synlig i 30 graders vinkelen?
Livet er en dans på roser........barbeint
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”