Ny forgasser

Shovelhead
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Ny forgasser

Post by Jan-Ivar »

jeg tok ett grep på nmin SUpe re forgaser i vinter . tok rett å slett og overhalte den med nye pakninger nåler osv. skiftet også tilk ett hakk større tomgangs/lavfarts dyse og ett hakk mindre hoved dyse.
nå er jeg kvityt små hostinge på lavb fart og motoren gpr mye bedre på belastning.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Haubokk
Posts: 23
Joined: 07 Jan 2011, 18:56

Re: Ny forgasser

Post by Haubokk »

Statusoppdatering:
I helga var jeg ute med sykkelen. Lå i en lang periode i 90 km, så begynte den å fjuske. Den skyter i forgasseren og stikkflammer står ut av eksosen. Gasseren er en Keihin 44mm (Screamin Eagle). Main jet er 160 og Slow jet er 65. Det hjelper ikke å gi på, det beste er å slakke av på farta. Ut fra min fattige forstand får den for mye bensin. Main jet som er hakket for stor?
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Ny forgasser

Post by Lariat »

Haubokk wrote:En nærmere inspeksjon av sykkelen på ettervinteren avslørte at hub'en, belt'en og mainshaft'en var ødelagt. Dette ødela også budsjettet mitt, slik at noen ny gasser har det ikke blitt. Blir nok nødt til å leve med Keihin-gasser'n en sesong til. Sykkelen fungerer egentlig bra den, foruten manglende støtte og det faktum at den skyter og fjusker ved jevnt turtall når den er godt varmkjørt.

Noen som har peiling på hva som forårsaker dette? Er det dysa (main jet) som er for liten?
Kansje en tanke for stor tomgangsdyse bruker den mye bensin ?
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Haubokk
Posts: 23
Joined: 07 Jan 2011, 18:56

Re: Ny forgasser

Post by Haubokk »

Ja, mulig det. Tok en telefon til ei trivelig dame hos CBP. Ho var ikke nødvendigvis enig i at dysa er for stor. Ho mente heller at flottørnåla eller setet var slitt, slik at den flyter over. Hva vet jeg. Ny flottørnål er på veg, virker gasseren ikke skikkelig da, er det mulig jeg invisterer i en SU Eliminator ;)
User avatar
Haubokk
Posts: 23
Joined: 07 Jan 2011, 18:56

Re: Ny forgasser

Post by Haubokk »

Atter en statusoppdatering;
Ny flottørnål montert, samt alt av pakninger, o-ringer, gummiringer og gummi mellom gasser og manifold.
Testkjøring i går viste at problemet fortsatt er der.
Skal sjekke tenninga i morra, men har ikke tro på at den er problemet.

Flere gode ideer?
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Ny forgasser

Post by Jan-Ivar »

har du sjekket ringene som tetter mellom insug og topper?
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Haubokk
Posts: 23
Joined: 07 Jan 2011, 18:56

Re: Ny forgasser

Post by Haubokk »

Ja, de er nye.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Ny forgasser

Post by Jan-Ivar »

da har du vel i grunnen gjort det du kan på innsug siden. tettningen mellom forgasserog insug er selvfølgelgi også i orden.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Haubokk
Posts: 23
Joined: 07 Jan 2011, 18:56

Re: Ny forgasser

Post by Haubokk »

Jepp, den er også splitter ny.
Skal låne meg en Super-E i kveld, så da får jeg sjekket om det faktisk er gasseren som er problemet.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Ny forgasser

Post by Jan-Ivar »

det blir spennend eå høre hva du finner ut.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”