shoveltrouble?

Shovelhead
User avatar
Gravene MC
Posts: 220
Joined: 09 Mar 2010, 21:40

shoveltrouble?

Post by Gravene MC »

Da va det Shoveltime :mrgreen:
'78 Shovel/S&S S.T.D. topper, originale(men nye) stempler, ringer og sylindre, Crane løftere og støtstenger, Crane tenning. Bankelyd i øverste del av bakre sylinder som varierer med turtall. Noen som har peiling?
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: shoveltrouble?

Post by Jan-Ivar »

vippearm som henger kanskje.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Danishshovel
Posts: 24
Joined: 05 Oct 2010, 14:50

Re: shoveltrouble?

Post by Danishshovel »

justering av stødstenger?

Hvor gammel er renoveringen av motoren?
Shovel rules.
When in doubt, knock'em out!
User avatar
Gravene MC
Posts: 220
Joined: 09 Mar 2010, 21:40

Re: shoveltrouble?

Post by Gravene MC »

Den er nyrenovert, kun prøvestartet og konstatert ulyd. Jeg tenker løftere, støtstenger, vippetøy(gamle originale rockerbokser), kryssbolt, oljetrykk.... ???? :?: :?
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
User avatar
jes70
Posts: 72
Joined: 10 Mar 2010, 12:07

Re: shoveltrouble?

Post by jes70 »

Synes jeg leste her inne en plass, at det kunne bli litt trangt mellom vippetøy og toppdeksel, etter div. utskiftinger av uorginale deler. Kanskje prøve å legge en pakning til, mellom topp og toppdeksel?
Jeg er en 99%'er, og er stolt av det.
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: shoveltrouble?

Post by Per-øivind »

Gravene MC wrote:Da va det Shoveltime :mrgreen:
'78 Shovel/S&S S.T.D. topper, originale(men nye) stempler, ringer og sylindre, Crane løftere og støtstenger, Crane tenning. Bankelyd i øverste del av bakre sylinder som varierer med turtall. Noen som har peiling?
Mener du øverste del av toppen, eller i rockerboksen?
User avatar
Gravene MC
Posts: 220
Joined: 09 Mar 2010, 21:40

Re: shoveltrouble?

Post by Gravene MC »

Har brukt dagen på å sette henne sammen. Alt ser greit ut, men jeg får henne ikke til å starte. Vil høre denne ulyden selv. Hun har dellorto forgasser, Crane Hi4 tenning for kickstart, ny bensin, ikke hydrauliske løftere, S&S topper... Ikke start. Tips?
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: shoveltrouble?

Post by Per-øivind »

Jeg ville ha sjekket at det er gnist på plugga, tenning riktig justert og at den får bensin. Sjekk også at ventil løfterne er riktig justert (du skal kunne "rulle" støtstengene mellom fingrene) visste du kanskje)
Du får ta det herfra og eliminere det ene etter det andre.
User avatar
Gravene MC
Posts: 220
Joined: 09 Mar 2010, 21:40

Re: shoveltrouble?

Post by Gravene MC »

Starter nå :D Går så fint atte 8-)
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
User avatar
Gravene MC
Posts: 220
Joined: 09 Mar 2010, 21:40

Re: shoveltrouble?

Post by Gravene MC »

Har kjørt henne en tur idag 8-) Clutchen i BDL belten er ikke god. Er det noen som kan fremgangsmåten for justering?
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”