Sim Ring

Shovelhead
Post Reply
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Sim Ring

Post by Ræven »

Har en irriterende oljelekkasje fra veivaksel venstre side som jeg ikke klarer å bli kvitt. Har akkurat byttet simring IGJEN etter at første jeg bytta lakk. Starter sykkelen å lar den gå litt på tomgang å trur du faen ikke dritten lekker igjen!

Har ikke banka simringen på men presset med et rør i samme dim+skive og hovedmutter som "presse#,altså satt simringen pent å pyntelig på plass.

Noen som har noe råd å komme med her? Frustrerende!
NO RULES
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Sim Ring

Post by shovel78 »

Riper i veiva?
Sikker på at du har fått rett simering?
Har veiva vært slipt noen gang slik at du har overdim lager?
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Re: Sim Ring

Post by Ræven »

Riktig simring,identisk til den gamle som satt der...
Kan det være hylsa som sitter på veivakseltappen som er slitt?

Typisk at slikt kommer rett før ferien.
NO RULES
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Sim Ring

Post by Per-øivind »

Har du satt inn simringen rett vei? på min skal den monteres med den plane flata inn.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Sim Ring

Post by Jan-Ivar »

setter man en ny simmering på samem plass som en gamle sat vil det ofte fortsette å lekke.
simmeringen sliter et svkt spor i metal flata over tid.
derfor kan det lønne seg å ikke presse den helt inn.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Re: Sim Ring

Post by Ræven »

den sitter nesten jevnt m kanten å m flate sida ut.
Har fått høre at når man tetter en lekkasje å en ny en kommer så har man flyttet problemet til en ny plass,kan det være for høyt oljetrykk?

Snakka med Rikken å han sa jeg burde prøve å skimse ut hylsa littegrann for at hylsa skal presse mere mot simringen,skal prøve dette i morgen.
NO RULES
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Sim Ring

Post by Per-øivind »

Tror ikke det er for høyt oljetrykk. Bruker du simring med to lepper? mye bedre enn med en leppe. Sjekk ut hylsa så det ikke er noen spor i den som gjør at oljen slipper igjennom. Er det noen spor i blokka etter at du tok ut den gamle simringen? slip evt, dette så du får en "rein" kant. Sjekk også at begge skruene som holder fast ledningen fra stator sitter ordentlig, hullene for disse går rett inn i veivhuset og kan slippe igjennom olje. Når du setter på ny simring smør inn leppene med olje og sett simringen på hylsa så presser/banker du inn så simringen sitter jevnt med ytterkant.
User avatar
Ræven
Posts: 32
Joined: 23 Jun 2010, 00:38

Re: Sim Ring

Post by Ræven »

Er det mulig....simringen var tett den,sikkert den første også MEN mangla de små skruene som låser kontakta på spolene,disse går rett inn i veivhuset! Derfra kom også oljen!

Var helt sikker på at de små skruene gikk i gods å ikke helt igjennom...men nå er skruene på plass å lekkasjen borte.

Takker for alle svar å tips :err:
NO RULES
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”