Harley CV forgasser på SHovelhead

Shovelhead
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Harley CV forgasser på SHovelhead

Post by Jan-Ivar »

kom over en rå billig CV forgasser poå finn.no som jeg sjkal gi litt TLC i vinter. satser på å teste detta oppsettet til våren men jeg trenger noen toips ang dyser.
noen som har erfaringer med sye strørrelser på en 1200cc Shovelhead?
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Harley CV forgasser på SHovelhead

Post by Per-øivind »

Hei Jan-Ivar. Du kan begynne med 48/190 dyser, kanskje du du må gå ned litt på dysene, men dette får du teste ut. sett blandingsskruen 2-2 1/2 runde ut. Jeg har ett S&S innsug og har presset på en adapter på gasseren. Funker helt perfekt. Per-ø
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Harley CV forgasser på SHovelhead

Post by Jan-Ivar »

Takk for det per Øyvind. det sitter 195 hoveddyse i allerede er vel ett greit utgangs punkt.
forgasser´n mangla lav farts dyse så der må jeg handle inn noen
nå er det vel lavfarts systemet som er mest kritisk med tanke på at det er det som brukes mest.

har en adapter på vei over dammen sammen med ett rep kit og litt annet småtteri.

gleder meg til å teste har lenge væørt sikekr på at S&S Super E forgasser´n er for stor for en 1200 motor.
men legger den nok på lager til jeg eventuelt skal bygge meg en større maskin
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Harley CV forgasser på SHovelhead

Post by Per-øivind »

Greit å starte med 195 dysa, kan hende det går. Jeg har 1340, men virker som lavfartsdysa er for lita. Får se hva en gjør i vinter. Hadde S&S før jeg og men falt for å prøve CV og angrer ikke på valget. Per-ø
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Harley CV forgasser på SHovelhead

Post by Jan-Ivar »

tenkte at en oppdatering i denen tråden er på sin plass.
skifte i vinter ut S&S super E forgasseren med en Keihin CV forgasser fre en EVO motor.
har satt den opp med 195 hoved dyse og 48 lav farst dyse noe som så langt ser ut til å fungere veldig godt
acelerasjons pumpa er koblet ut og brukes nå som primer ved oppstart. noe som fungerr helt værst.
3 trykk på primer knappen og ti hopp på kicken så går den som ei klokke.
tomgangen er jevn og fin uten noen form for feil slag. gasspresonsen er rå men det råeste av alt er draget motoren har fått.
dette forgasser byttet var vel verdt penga.
handla en forgasser for 200 kroner den måtte overhales men det er jo en enkel sak. kjpte en screamin eagle luft filter kit for 400 kroner og delene til overhaling og ombygging kom vel på 600 kroner så alt i alt kosta dette med ca 1200 kroner.
hvis jeg på kjøpet får lavere divstoff forbruk har jeg spart in penga i løpet av sesongen.
med S&S forgasseren brukte den ca 0,7 liter pr mil så det skal bli spennend å se om jeg kan få den ned i mot 0,4-0,5 pr mil


CV forgassern burde gjøre susen på de eldste Evo motorene også i steet for den originale spjeld forgasseren som sitter der
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
gammelshovelhead
Posts: 30
Joined: 24 Apr 2012, 20:59

Re: Harley CV forgasser på SHovelhead

Post by gammelshovelhead »

Jeg slenger et spørsmål jeg også, siden jeg vurderer å bytte ut min S&S super B med en CV.
kan en twin cam 40 mm passe min '77 shovel? må nok kjøpe adaptere, men er selve forgasseren noe jeg kan bruke på sykkelen min?
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Harley CV forgasser på SHovelhead

Post by Lariat »

GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Harley CV forgasser på SHovelhead

Post by Jan-Ivar »

gammelshovelhead wrote:Jeg slenger et spørsmål jeg også, siden jeg vurderer å bytte ut min S&S super B med en CV.
kan en twin cam 40 mm passe min '77 shovel? må nok kjøpe adaptere, men er selve forgasseren noe jeg kan bruke på sykkelen min?

den skal passe den. alle CV forgassere som er original monmtert er 40mm, men det er foirskjell på dyser og nåler.
sjekk ut www.shovelhead.us finnn en kar soim kalelr seg Doc68 å sand han en melding såp fikser han delene du trenger fo rå konvertere den
til SHovelhead insuget.

du fpr en helt ny sykkel. min går np størdi på rundt 0,04 l/mil. med S&S super E forgasser´n brukte den glatt 0,7 l/Mil.
kjøre når uten akselerasjon pumpe har bygget denne om til en primer. å konble bort aks pumpe senker forbruket med 0,1 l/mil
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Harley CV forgasser på SHovelhead

Post by Jan-Ivar »

den passer nok. men jeg la merke til at blandeskruen er plombert å det kan jo by på problemer.

sjekket med CV doktor´n på www.Shovelhead.us forumet,. han kan levere CV forgasser med flens til innsuget. braket til chocke wiren og luft filter for ca 350dollar. frakt og moms kommer selvfølgelig i tilegg.
da er forgasseren emr eller midnre plugg and play. det anbefales å skifte gasswire iil en wir e fra en sykkel som har CV forgasser originalt.
selv modifiserte jeg enkelt og greit braketen på fporgasseren til å passse wiren jeg hadde
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”