bare en sylinder starter
Posted: 30 May 2012, 21:30
Det dukker opp flere og flere problemer nå om dagen...
det er bare en sylinder som starter, etter at motoren blir varm starter den, men den kan slutte når som helst mens jeg er på tur.
Jeg byttet ut pluggene, så funket den bra hele veien til kuk i odal'n, men på veien tilbake begynte den ene sylinderen å streike. det har vært av og på helt frem til sørum/frogner så gikk det fint til oslo.
først trodde jeg at det kunne være blandingen av bensin/luft fra forgasseren, jeg justerte skruen til det hørtes greit ut. så gikk begge sylindrene fint den dagen.
idag når jeg skulle starte motorsykkelen var det bare en sylinder som starta.
når jeg løfter tennkabelen starter sylinderen men når jeg setter den ordentlig på vil den ikke starte.
Pluggen er ikke så våt, men mest sotet, så det kan være olje inni sylinderen eller noe sånt, jeg håper bare at det ikke er selve sylinderen som er feil, kanskje det er "bare" å bytte ut ventilene eller stempelringene.
er det noen som har noen gode forslag for å finne ut mere om dette?
er dette noe som man kan gjøre selv tro? (helt grønn på dette jeg, jeg byttet ut sylinderne og stemplene på en 50cc for leeenge siden ) eller er det best å levere den til et verksted, hva kan dette koste?
det er bare en sylinder som starter, etter at motoren blir varm starter den, men den kan slutte når som helst mens jeg er på tur.
Jeg byttet ut pluggene, så funket den bra hele veien til kuk i odal'n, men på veien tilbake begynte den ene sylinderen å streike. det har vært av og på helt frem til sørum/frogner så gikk det fint til oslo.
først trodde jeg at det kunne være blandingen av bensin/luft fra forgasseren, jeg justerte skruen til det hørtes greit ut. så gikk begge sylindrene fint den dagen.
idag når jeg skulle starte motorsykkelen var det bare en sylinder som starta.
når jeg løfter tennkabelen starter sylinderen men når jeg setter den ordentlig på vil den ikke starte.
Pluggen er ikke så våt, men mest sotet, så det kan være olje inni sylinderen eller noe sånt, jeg håper bare at det ikke er selve sylinderen som er feil, kanskje det er "bare" å bytte ut ventilene eller stempelringene.
er det noen som har noen gode forslag for å finne ut mere om dette?
er dette noe som man kan gjøre selv tro? (helt grønn på dette jeg, jeg byttet ut sylinderne og stemplene på en 50cc for leeenge siden ) eller er det best å levere den til et verksted, hva kan dette koste?