bare en sylinder starter

Shovelhead
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: bare en sylinder starter

Post by Per-øivind »

Ok, da får vi prøve å hjelpe deg litt på vei da. Start med å bytte om på pluggene hvis du ikke har gjort det. På noen plugger er det gjerne en liten skrue du skrur på toppen, se til at denne sitter ordentlig hvis du har noe slikt.
User avatar
gammelshovelhead
Posts: 30
Joined: 24 Apr 2012, 20:59

Re: bare en sylinder starter

Post by gammelshovelhead »

jeg tror jeg fant feilen, det kan være selve tenningen!
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: bare en sylinder starter

Post by Per-øivind »

Det kan det godt være, la oss høre etterhvert hvordan det går. Per-ø
User avatar
gammelshovelhead
Posts: 30
Joined: 24 Apr 2012, 20:59

Re: bare en sylinder starter

Post by gammelshovelhead »

Jeg fikk et tips fra shovelhead.us at man skal banke forsiktig på selve coveret til tenningen, og da starte sylinderen med en gang.
Tok meg en feilfri tur nå nettopp og alt virket i orden. Da tror jeg at tenningen må byttes. Fikk et tips at det er lurt å kjøpe ultima singel fire tenning:
http://www.ebay.com/itm/ULTIMA-Singl...sories&vxp=mtr
skal høre om flere mener det samme før jeg bestiller den, men nå håper jeg virkelig at problemet er løst.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: bare en sylinder starter

Post by chrissenator »

Imponerende metode for feilsøking, meget bra at du fikk et innertier tips og fullt utslag på første forsøk :)

Har sjekket litt ymse tenninger i det siste og ultima Dynatech og accell er kjempe greier, Dyna S er enkel, pålitelig og relativt rimelig både SF og DF.
Du har vel ikke VOES eller?
Da er jo advance uniten viktig og det finnes standard medium og hard fjær på loddene.
Husk på å få riktige coiler til tenningsmodulen du kjøper...

Oppdaget tidligere i uken at det er litt å sette seg inn i når en begynner å bytte tenning, tror det ligger mye frustrasjon og tenners gnissel i forbigåtte detaljer oppigjennom årene.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
gammelshovelhead
Posts: 30
Joined: 24 Apr 2012, 20:59

Re: bare en sylinder starter

Post by gammelshovelhead »

Da er tenningsanlegget bestilt. håper jeg får det i god tid... :)
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: bare en sylinder starter

Post by Jan-Ivar »

det høres bra ut!
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
gammelshovelhead
Posts: 30
Joined: 24 Apr 2012, 20:59

Re: bare en sylinder starter

Post by gammelshovelhead »

nå har jeg fått tenningsanlegget i postkassa :D
Jeg har bedt Jan-Ivar om hjelp, men det er greit å prøve seg litt frem i mellomtiden, spesielt fordi jeg burde dra tidlig neste uke, mandag eller tirsdag...

Det er et par ting jeg ikke forstår ift det nye anlegget... I manualen står det at jeg skal kople en hvit ledning til coilen (+) sammen med den hvite ledningen fra tenningen. Jeg finner ingen hvit ledning fra det jeg hadde før, men den som var koplet til (+) før var rosa.

I tillegg finner jeg en rosa til og en litt mindre rosa ledning, begge kommer fra starteren tror jeg. To av dem er store, og en av dem burde koples til den hvite fra tenningen.
så en rosa til den grønne fra tenningen, og hvis sykkelen hadde bare en rosa fra før burde jeg kople den til den grønne fra tenningen.

så snakker de om voes, men jeg vet ikke hvordan man finner ut av det...

Jeg har inntrykk at fargene som står i manualen til tenningen stemmer ikke med fargene som jeg har fra før, hva gjør jeg nå???
sjekk gjerne bildene for å forstå bedre hva jeg mener...
http://imageshack.us/g/341/20120623123931.jpg/

og manualen:
http://imageshack.us/g/137/20120623224653.jpg/
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: bare en sylinder starter

Post by Per-øivind »

En ting er sikkert, monter ledningene iflg skjema fra tenningsmodulen til coilen. Og hvis det er rosa du har som kommer fra tenningen og den satt der som tegningen sier bruker du den, sjekk at det kommer 12 V på den når du vrir om nøkkelen. Mål de andre ledningene om det er noe strøm på de. Kan ikke skjønne at du skal bruke mer av de andre til noe på tenningen. Den grønne fra modulen til (tacho) turteller) hvis du har, har du ikke, kan du blokkere denne. Lilla til VOES kontakten. Ser sånn ut, http://img.jpcycles.com/product/380-612_A.jpg
bruker som regel å sitte under tanken mellom sylindrene. Skal ha en vakumslange koblet til innsuget. Mener å tro at du trenger denne på et single fire system. Kanskje du ble litt klokere, hvis ikke får du spørre mer. Per-ø
User avatar
gammelshovelhead
Posts: 30
Joined: 24 Apr 2012, 20:59

Re: bare en sylinder starter

Post by gammelshovelhead »

nå koblet jeg den rosa/rød og den hvite sammen til (+) og lot den grønne (tach) og den lilla (voes) la være. alt hørtes veldig fint ut egentlig... håper det ikke er noen flere overraskelser nå.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”