Bremserør Sportster 883

Sportster
Post Reply
User avatar
65pos
Posts: 17
Joined: 18 Mar 2010, 20:19

Bremserør Sportster 883

Post by 65pos »

Kona ønsker å få styret på sportsteren sin litt lengere opp og bak. Har fått tak i 4" raisere som heller litt bakover. Nå viser det seg at bremseslangen/rørene til forbremsen blir for kort. I tillegg er den ikke delt noe sted, (ingen skjøter mellom caliper og bremsehendel).
Er det noen der ute som vet hvor man kan få tak i nytt bremseslange/rør som er ca 4" lengere enn det originale?
Sykkelen er en Sportster 883 2003 modell.
User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Re: Bremserør Sportster 883

Post by Retroboy »

Gjorde akkurat det samme på min tidligere 883R, den hadde dobble bremsekalippere forran.

Det beste er bare å kjøpe en ny løs slange, banjo og banjobolter, dersom det er enkel kalipper så er det bare en rett ledning fra sylinder til kalipper, dersom du har dobble bremser forran må du også ha en splitter, altså en ledning inn til splitter fra pumpe og 2 ut fra splitter til hver av kalipperne.

Bremserørene får du kjøpt nesten hvor som helst.

http://www.debrix.com/Harley-Brake-Line ... s-s/78.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
65pos
Posts: 17
Joined: 18 Mar 2010, 20:19

Re: Bremserør Sportster 883

Post by 65pos »

Hei, og takk for raskt svar Retroboy.
Sykkelen har bare en bremseskive på venstre side. Utfordringen er at det fra kaliperen til underkant styrekrone går slange. Fra underkant styrekrone til overkant styrekrone er det stålrør. Dette går i tillegg fra venstre side av sykkelen over til høyre med skarpe bøyer. Fra overkant styrekrone til bremsehåndtak er det slange igjen.
Går ut fra at du mente jeg skulle legge slange hele veien. Men tror det blir en liten utfordring å få til en pen bøy der hvor det i dag er rør.
Hadde derfor vært fint om man kunne fått tak i disse delene hver for seg. (Slange + rør + slange, samt banjoer i begge ender). :)
User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Re: Bremserør Sportster 883

Post by Retroboy »

Du får tak i alle disse elementene hver for seg via linken over, det finnes løsninger for bare en slange uten stålrørene. Når jeg gjorde det på min så dumpet jeg stålrørene og gikk for bare bremseslanger, men det er smak og behag.

Du kan også ta en titt i katalogen til Custom crome, der finner du allt du trenger, så kan du legge inn en bestilling hos din lokale HD sjappe eller bestille selv fra USA

http://www.custom-chrome-europe.com/upl ... CE_WEB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Bremserør Sportster 883

Post by Jan-Ivar »

mye enklere å køpe en slange i rett lengde en å drive å fikle med rør og slanger og koblinger.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Post Reply

Return to “Bremser”