Lengde på bakdemper

Sportster
Post Reply
User avatar
Ravenator
Posts: 1
Joined: 10 May 2019, 04:22

Lengde på bakdemper

Post by Ravenator »

Hei godtfolk,

Jeg skal kjøpe progressive dempere bak til min sportster 883R 2012mod. Så har jeg søkt masse på nettet og klarer ikke finne ut lengden på standard bak demper. Jeg har tenkt at original lengden er grei, da jeg ikke vil det skal gå ut over kjørekomfort eller egenskaper. Jeg gjør dette også mye for at kjærsten min skal kunne være med på noen småturer i blandt. Noen her som har erfaring med forskjellige lengder på bakdempere til sportster????

Hadde satt veldig pris på om noen hadde hatt litt erfaring og delt meg med på denne før jeg handler??? :-)
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Lengde på bakdemper

Post by mustang »

Hei.
Du kan vel bare måle lengden på den demperen Du har på nå hvis det er den originale og kjøp samme lengde.
Jeg har satt på progressive på min 2003 sportser og måtte bruke en lengere bolt på den ene siden og fore opp med noen skiver. Grunnen til det er at den progressive var noe større i omkrets i forhold til den originale.
Jeg bytta også til progressive fjærer i forgaffel og satte på nye lokk med ventil så jeg kan regulere med litt luft og til slutt en forkbrace på gaffelen like over skjermen og det ble helt andre kjøre-egenskaper enn det var før. :D :D
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”