Polering

Sportster
User avatar
Sabeltann
Posts: 20
Joined: 28 Jun 2014, 16:43

Polering

Post by Sabeltann »

Hei.

Driver å "forandrer" litt på Sportsteren, en 02 Custom. Har tatt av sideveskene og guttungen som er CNC operatør har tegnet hurtigfester for disse, så jeg ikke behøver å ha de på hele tiden og får noe som ikke er så klumpete på sykkelen. Venter bare på ledig tid på en av maskinene på jobben hans så vi kan få dreid og frest litt i syrefast.
Men, det var ikke det dette dreide seg om. Med sykkelen litt mer naken uten sidevesker kommer bakfelgen mye mer til syne og det ser ikke bra ut. Det er aluminium tett felg. Det er voldsomt irret. Tok av bakhjulet etter jobb i dag og gikk løs på det med filtskive på drillen og en kloss med poleringsmiddel jeg hadde liggende fra et eller annet i fordums tid. Nå er rondellen utslitt og jeg må ha tak i et par til. Må si at jeg ble litt overrasket over hvor blankt og fint det ble igjen.
Det jeg egentlig lurer på er om det finnet noe lurium jeg kan sette inn aluminiumen med til slutt som holder det blankt og slik at det ikke irrer igjen?

Sabeltann
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Polering

Post by mustang »

Hei.
Jeg bruker AUTOGLYM på aluminium på min Sport'ser og det blir like blankt som krom og holder seg bra. Har også lukket bakfelg og denne er ikke alu blank men grå så den gjør jeg ikke annet med enn å vaske. Helt hundre er den ikke men skal jeg begynne å polere den så vil det ta lang tid. Er din felg blank alu så er det greit å polere og det vil nok gå med noen tuber med Autoglym alu polish. :)
User avatar
Sabeltann
Posts: 20
Joined: 28 Jun 2014, 16:43

Re: Polering

Post by Sabeltann »

Hallo

Halvparten er blank eller skal være det og blir det nå igjen. Brukte en times tid på godt og vel halvparten på en side. Har noe autoglym liggende så skal gå over med det etterpå. Har litt annen alu og som er mindre deler. Prøve å ta disse med autoglym.

Sabeltann
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Polering

Post by mustang »

Det går nok bra. Det som er alu på min 2003 er like blankt som crome og det holder seg sånn med litt etterpolish i året. :lol: :lol:
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Polering

Post by Jan-Ivar »

Gå inn på www.gasolin.no der finner du alt du trenger til å polere aluminium. du finner også ett produkt som kalles Sharkehide
det skal fungere meget på polerte aluminiums flater.

http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=999
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Polering

Post by mustang »

Jeg skrev feil. Det var AUTOSOL jeg mente. Peek så bra ut den også, men er vel ikke å få kjøpt her til lands eller hva Jan- Ivar. :roll:
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Polering

Post by Jan-Ivar »

Hvis du leser nett adressen og sjekker ut siden Mustang så er du at www.gasolin.no er en Norsk forhandler lokalisert i Porsgrunn.

Den som ikke finner noe hos Gasolin som vekker ha begjæret har ikke filla peiling på mekanikk!
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Polering

Post by mustang »

Okay. Har vel ikke vært helt våken . :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
Sabeltann
Posts: 20
Joined: 28 Jun 2014, 16:43

Re: Polering

Post by Sabeltann »

Hallo.

Har vært ute og reist litt så er ikke blitt helt ferdig med felgen, men tenkte jeg skulle ta en økt etterpå.
Fikk 3 nye sydde rondeller i dag og lurte på om det går greit å ta siste runden med Autosol på slik sydd rondell på drillen eller og det bare er å gnu på med håndmakt?

Sabeltann
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Polering

Post by mustang »

Bruk gjerne en maskin hvis du har det. Da blir du før ferdig. :)
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”