Sportster lading, regulator, stator trøbbel -hjelp??

Sportster
Post Reply
User avatar
Groggy
Posts: 11
Joined: 16 Mar 2010, 18:56

Sportster lading, regulator, stator trøbbel -hjelp??

Post by Groggy »

Kjøpte en 2001 883 til fruen i vinter.
Sykkelen er flott og bra men for andre gang siden i vår opplever jeg null lading inn på batteriet og sykkelen er selvsagt tom for strøm når vi skal starte den i dag. Lang tur i går var ikke problematisk.
Da dette oppsto i vår bytta jeg både batteri og regulator, nå begynner jeg fanden meg å lure på om jeg må bytte stator også..
Noen som har utstrakt erfaring med Sportster må gjerne kommentere - selv har jeg mest erfaring med 1340 evo, og den har jo sine lyter men gjentatte ladingsproblemer er ukjent for meg etter flere år i gammel softail sal.
RIDE ON
User avatar
Groggy
Posts: 11
Joined: 16 Mar 2010, 18:56

Re: Sportster lading, regulator, stator trøbbel -hjelp??

Post by Groggy »

For fremtidig referanse. Etter gjennomgang med redusert irritasjon avdekket vi at det var kortslutning i "grisetryne" pluggen på stator-lead ledningen. Dette ble fikset med lodding av kabelsko og teip for ny isolering, og vips så var ladingsproblemet løst.
RIDE ON
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Sportster lading, regulator, stator trøbbel -hjelp??

Post by Erlend »

Er det noen sak? Fint at du fant løsningen på problemet, og takk for at du deler den med oss.
Keep the rubber side down!
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Sportster lading, regulator, stator trøbbel -hjelp??

Post by chrissenator »

Groggy wrote:For fremtidig referanse. Etter gjennomgang med redusert irritasjon avdekket vi at det var kortslutning i "grisetryne" pluggen på stator-lead ledningen. Dette ble fikset med lodding av kabelsko og teip for ny isolering, og vips så var ladingsproblemet løst.
Godt at du fikk fikset det og såpass enkelt :D elektriske problemer blir ofte et stort frustrasjonsmoment :D
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Elektronikk”