Page 1 of 1

Kjørt tom for olje

Posted: 15 Mar 2015, 20:15
by TEH
Har klart kunstykket og ikke klare å dra til oljefilter godt nok med det resultat at sykkelen ble understellsbehandlet og motoren gikk tom for olje. Lampa blunket og da stoppet jeg motoren og svingte inn til siden. Fikk tilkalt litt hjelp i form av mer olje og en oljefiltertang. Fylte i 2,5 liter og startet opp og alt hørtes normalt ut. Kjørte sykkelen hjem og alt virket ok. Samme drag og lyd i motoren. Har jeg hatt kjempeflaks, eller kan jeg regne med et motorbytte i nær fremtid? Sykkelen er en 2011 Sportster Iron

Re: Kjørt tom for olje

Posted: 15 Mar 2015, 20:34
by cokatommy
Høres ut som om du har hatt flaks.
Er ingen ekspert, men hadde sjekket nøye olja etter spon ol etter kort tid.

Re: Kjørt tom for olje

Posted: 15 Mar 2015, 20:45
by mustang
Du har nok hatt gullhår i ræva. Tror ikke det er noe galt ,men bytt olje og nytt filter for sikkerhets skyld. ;)

Re: Kjørt tom for olje

Posted: 16 Mar 2015, 17:21
by tutte
Det går nok bra

Re: Kjørt tom for olje

Posted: 17 Mar 2015, 10:18
by Jan-Ivar
Vi snakker nok mer en gull hår i ræva her. har du sjekka at du ikke sitter på en gullbarre eller to.
fordelen er at veiv osv har rulle lagre og ikke glide lagre. glidelagre vil skjøre seg fortere om de ikke får smøring en hav ett rulle lager gjør.

sjekk olje med jevne mellom rom hvis den begynner å bli metall farget er det fare på ferde.
men så lenge den ikke har noen ulyder har det nok gått bra

Re: Kjørt tom for olje

Posted: 18 Mar 2015, 00:57
by chrissenator
Det var vel en liter igjen om du etterfylte 2.5 liter - så du reddet deg nok ved å følge med på oljelyset og å stoppe i tide :-)
Litt spennende når sånt skjer, blir enten alvorlig dyrt eller en episode du husker hver gang du skal trekke til oljefilteret :-)
Bra det gikk bra ihvertfall ...

Re: Kjørt tom for olje

Posted: 18 Mar 2015, 06:48
by TEH
Takker for svar :) Kan virke som om flaksen er brukt opp for i år. Får kjøre mer enn pent i år :D