Sportster hoster og spytter når den blir varm

Sportster
Post Reply
User avatar
Mickmackan
Posts: 1
Joined: 05 Oct 2015, 18:02

Sportster hoster og spytter når den blir varm

Post by Mickmackan »

Hei dere.
Jeg er ny her og ikke noe spesielt kjent med forumer.
Men håpa at noen her kunne hjelpe meg eller gi meg noe tips.

Jeg har ett problem med en 87 Sportster. Problemet er at den "feiltenner" hoster og spytter når den går varm. Den starter greit og går fint på tomgang. kan også kjøre 5 min på den fra den er kald uten problem. Men straks den blir varm starter den å fuske kan til og med stoppe helt. Den blir igrunn bare værre jo mer man kjører. Pluggene er brune og fine helt til fuskingen starter. Fuskingen er over hele gassen, fra lite til mye gass. Klemmer man in clutchen stopper det.

Den kunne ha trengt et nytt batteri, men tror ikke det gjør utslaget. Har også prøvd å justere tenninga litt forskjellig uten hell (og uten å ha spesielt god peil på akkurat dette). For meg virker det som det har noe med forgasseren å gjøre, jeg har rensa ut av dyser og flotørkammeret. Jeg mistenker egentlig at det kan ha noe med blandinga å gjøre siden den går greit kald men dårlig når den blir varm, at den får for rik blanding?? man samtidig burde vel da pluggene vært svarte. Dessuten er det en keihin butterfly forgasser på den, så blandingskruen er forsegla og ikke tukla med, så jeg vil helst være sikker på at det er dennesom er problemet før jeg borrer den opp. Kan også nevne at luftfilter og endestykkene på pottene er byttet til ettermarkedsdeler. har ikke sjekka størrelse på dysa. men regner med den er original størrelse.(derfor tenker jeg også det er rart om den går for rikt siden man normalt må ha en større dyse om man åpner opp eksosen og bytter luftfilter.. eller???)

Noen som blir noe klokere ann meg?
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Sportster hoster og spytter når den blir varm

Post by Erlend »

Siden du har byttet både luftfilter og eksos, er det naturlig at sykkelen ikke vil gå pent med en gasser som ikke er justert i forhold til dette. Jeg tolker deg dithen at du har sjekket pluggene dine når symptomene er der og motoren er varm, og at de ikke er svarte. Men hvilken farge har de - er de brune eller grå/hvite? Om de er brune, ville jeg prøvd å justere gasseren (tomgang/mengde) før jeg gjorde noe annet. Er pluggene derimot grå/hvite ville jeg justert dysenåla (opp) – og om det ikke løser problemet, vurdert å bytte dyser.
Keep the rubber side down!
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”