skiftintervall belt

Sportster
Profilbilde
88sportster
Innlegg: 10
Ble medlem: 11 Mar 2010, 12:05

skiftintervall belt

Post skrevet av 88sportster » 16 Apr 2017, 18:45

da forrige va en 1988 sportster med datidens stålkjede som nu e konverta til en 2004 med belt lures det på hva ca e skiftintervall på belt- normal slitasje- ofte stramming osv osv?????



Profilbilde
Jan-Ivar
Innlegg: 1547
Ble medlem: 21 Jun 2010, 21:33

Re: skiftintervall belt

Post skrevet av Jan-Ivar » 18 Apr 2017, 22:56

Sykkelen er 13 år gammel. er du usikker bytt belt.
Har selv revet av en Belt langs veien med allt styre det medfører med berging osv.


A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er

Profilbilde
Vigdilan
Innlegg: 68
Ble medlem: 02 Jul 2014, 11:30

Re: skiftintervall belt

Post skrevet av Vigdilan » 19 Apr 2017, 16:51

Belt på sportster er lettere å skifte en kjede, men sjekk drev for slitasje. Største problemet på sportster er att som regel er svingarmen lavere i bakkant en forran, ved belastning så vil belten strammes. Det er derfor viktig att den er rett strammet og ett demperene er justert etter vekt av fører og passasjer



Profilbilde
chrissenator
Innlegg: 1741
Ble medlem: 13 Mar 2010, 23:28

Re: skiftintervall belt

Post skrevet av chrissenator » 06 Jun 2017, 10:38

I det minste om du er i tvil så kjøp en og ha den liggende til det passer å bytte, ryker den gamle så er det kjedelig å vente i dager og uker på en til halv pris fra junaiten.

Forresten så er det verd å ta med seg at belten på en sportster kan vare i åresvis uten problemer, 100 000 km er ikke lenger noe eksepsjonelt og med normal kjøring så varer den følgelig lengst.

Vedlikehold, justering og kontroll gjør du som beskrevet i FSM Factory Service Manual, der står i detalj beskrevet verktøy og prosedyre for skift av belt..


To Sportstere er dobbelt så gøy

Post svar

Tilbake til “Motor og drivverk”