Page 1 of 1

skiftintervall belt

Posted: 16 Apr 2017, 18:45
by 88sportster
da forrige va en 1988 sportster med datidens stålkjede som nu e konverta til en 2004 med belt lures det på hva ca e skiftintervall på belt- normal slitasje- ofte stramming osv osv?????

Re: skiftintervall belt

Posted: 18 Apr 2017, 22:56
by Jan-Ivar
Sykkelen er 13 år gammel. er du usikker bytt belt.
Har selv revet av en Belt langs veien med allt styre det medfører med berging osv.

Re: skiftintervall belt

Posted: 19 Apr 2017, 16:51
by Vigdilan
Belt på sportster er lettere å skifte en kjede, men sjekk drev for slitasje. Største problemet på sportster er att som regel er svingarmen lavere i bakkant en forran, ved belastning så vil belten strammes. Det er derfor viktig att den er rett strammet og ett demperene er justert etter vekt av fører og passasjer

Re: skiftintervall belt

Posted: 06 Jun 2017, 10:38
by chrissenator
I det minste om du er i tvil så kjøp en og ha den liggende til det passer å bytte, ryker den gamle så er det kjedelig å vente i dager og uker på en til halv pris fra junaiten.

Forresten så er det verd å ta med seg at belten på en sportster kan vare i åresvis uten problemer, 100 000 km er ikke lenger noe eksepsjonelt og med normal kjøring så varer den følgelig lengst.

Vedlikehold, justering og kontroll gjør du som beskrevet i FSM Factory Service Manual, der står i detalj beskrevet verktøy og prosedyre for skift av belt..