Min V-rod. Import og spørsmål.

V-Rod
User avatar
JanAndre
Posts: 7
Joined: 12 Mar 2010, 19:13

Min V-rod. Import og spørsmål.

Post by JanAndre »

Endelig er min første HD på vei til meg. :err: Etter å ha kjørt R-sykler i flere år, har jeg nå funnet ut at jeg ikke har så dårlig tid mer, og ville ha en HD.
Etter en liten tur på en venns Night Rod Special var jeg solgt! :twisted:

Ferieturen til Thailand ble avbestilt, og jeg kastet meg over Ebay for å finne noe der. Etter å ha lagt inn bud på noen sykler, ble det til slutt denne :
ImageImage
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved hjelp av Olaf i FlexExport burde sykkelen være i Norge om ca 5-6 uker.
Jeg valgte en 2002 mod, etter hva jeg leser om regler, etc. om registrering av sykkelen, men jeg er fortsatt litt usikker på noen av detaljene.

Da jeg ser det er flere som venter på sykler, oppretter jeg denne tråden, slik at jeg kan få andres erfaringer ang. registreringen.
Jeg lurer på om det vil være godt nok med klistremerke for å endre til kilometer på speedometeret. Jeg har planer om å bytte til ett digitalt senere, men vil gjerne ha skilter på sykkelen så raskt som mulig.

Når det gjelder eksosanlegget, så er det montert Screaming Eagle anlegg, og jeg lurer på om dette bråker for mye til å gå igjennom støytest. Det er greit å vite slike ting på forhånd, slik at man slipper en bomtur. :?

Jeg vil også gi alle på forumet en klapp på skulderen! :rort:
Jeg er involvert i flere andre type forums på internett, hvor det er mange tusen medlemmer, men det er usedvanlig god tone her, og utrolig mye bra (og raske) svar. Er imponert over ’kvaliteten’ på innleggene, og de besøkende her. Takk for ett informativt forum!

(Ps. moderator..Hvis denne tråden passer bedre under Import, så flytt den gjerne dit.)
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Min V-rod. Import og spørsmål.

Post by harleymann »

kan ikke annet enn å gratulere. Sitter å jakter på en 2002mod selv her.... men ang reg bruker jeg en fyr i oslo på alle sykler. Han sitter med alt du trenger og henter og levere sykkelen din og fikser alt. Fyren tar ca 10-12tusen for dette med da er alt fikset.

Knut
User avatar
JanAndre
Posts: 7
Joined: 12 Mar 2010, 19:13

Re: Min V-rod. Import og spørsmål.

Post by JanAndre »

Jasså? Det var jo veldig interessant da! Kanskje du kunne PM'e meg med navn og nummer, i tilfelle jeg trenger hjelp til dette? :)
User avatar
EivindG
Posts: 23
Joined: 05 Apr 2010, 19:57

Re: Min V-rod. Import og spørsmål.

Post by EivindG »

Gratulerer så mye med ny sykkel!!!

Eg mener det bare er å åpne speedoet å klistre på, men vær nøye med rengjøring osv først.

Utenom det så trenger du nok front og bak lykt som er E merket og mestsannsynlig et roligere annlegg.
Prøv å bare få lånt det av en du kjenner, du bor litt langt unna meg vis ikkje skulle du fått lånt anlegget mitt.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=21401923" onclick="window.open(this.href);return false;
hør ka han skal ha for front og bak lykt ;) vis du ikkje får lånt.

ellers ville eg sjekket for og bak hjul for vann pga høytrykksvask før salg, kansje mann redder hjullageret ;)

og er det power cormander på den? min hadde KN filter og eksos men org styring, den gikk alt for tørt da.

Ellers så må du kose deg masse med nye sykkelen :err: det går nok smud å få den godkjent ;)
Ride hard or stay home :D
User avatar
Kjell
Posts: 56
Joined: 10 Mar 2010, 16:59

Re: Min V-rod. Import og spørsmål.

Post by Kjell »

gratulerer med ny sykkel ! :)
welcome to the dark side, Night Rod Special
User avatar
vrod100
Posts: 11
Joined: 20 Apr 2010, 20:38

Re: Min V-rod. Import og spørsmål.

Post by vrod100 »

Hei, gratulerer så mye.

Sitter litt i samme klemma som deg, men det løser seg alltid.
Holder på med støytest, og har bestilt time hos Biltilsynet i dag( skal inn 12 mai )

Jeg kommer nok til å lære hvordan underveis

Har fått tak i en ang støytest, og kanskje potter.

Ta gjerne kontakt om du møter på noen utfordringer.

Lykke til
User avatar
remi
Posts: 3
Joined: 09 May 2010, 21:19

Re: Min V-rod. Import og spørsmål.

Post by remi »

heisann har no også kjøpt mine første V-rod fra the united states of usa, og skal til med registreringsarbeidet...

kjøpte like godt tre stk med det samme jeg var der borte og tenkte å beholde den ene, to av dem er 2002 modeller, den tredje er en 2003 modell, produsert i februar 2003, men jeg sliter litt med å finne bekreftelse på dato for førstegangsregistrering, title sier bare 00/00/03 :(

noen som har tips om hvor man kan få tak i slike bekreftelser?
jeg så noen nevne at LazyBoyz kanskje kunne sjekke når en sykkel hadde garantioppstart...

noen tips?

to av disse har originaleksos så jeg er forsåvidt optimistisk til støytestene

den ene har 200 bakdekk, kan dette bli et problem?


remi
knerten.jpg
User avatar
Later
Posts: 41
Joined: 13 Mar 2010, 00:26

Re: Min V-rod. Import og spørsmål.

Post by Later »

Etter å ringt til maaaaaange som driver med godkjenning av importsykkler, er det blitt meg fortalt at du kan montere større dekk om du ikke gjør inngrep på feks baksving for å få det til å passe..
User avatar
vrod100
Posts: 11
Joined: 20 Apr 2010, 20:38

Re: Min V-rod. Import og spørsmål.

Post by vrod100 »

Hei
Bekreftelse får du hos Lazy Boyz.
De går inn på HD nett og sjekker når garantien på sykkelen startet. MEN, det har for såvidt ingenting å si har jeg lært.
Det er en feil på importkalkulatoren til http://www.toll.no" onclick="window.open(this.href);return false;. Så når jeg la inn data på min sykkel fikk jeg vite 39990 kr. Mens jeg ble avkrevd 44990 kr. Hun på tollkontoret var ganske flau over at de ikke hadde rettet det opp, men det hadde vært sånn lenge sa hun.
Hvis reg dato på sykkelen er 1 jan 2003, så blir sykkelen regnet som 2004. De regner kun i hele år ?

Du må også uansett kjøpe hk/kw bekreftelse fra Lazy Boyz. 5 000 kr koster herligheten. Gratulerer Lazy Boyz.

Ut over dette trenger du bare noen oransje reflekser over de røde på bakskjermen, og et klistremerke med KM som du limer på speedometeret( eller selvsagt originalt i km ).
E merket hovedlykteglass.
Støytest koster 1000 kr. Oslofjorden HD senter. Kjempehyggelig fyr.

Fikk skilt på min i går :D
User avatar
JanAndre
Posts: 7
Joined: 12 Mar 2010, 19:13

Re: Min V-rod. Import og spørsmål.

Post by JanAndre »

vrod100 wrote: Ut over dette trenger du bare noen oransje reflekser over de røde på bakskjermen, og et klistremerke med KM som du limer på speedometeret( eller selvsagt originalt i km ).
E merket hovedlykteglass.
Støytest koster 1000 kr. Oslofjorden HD senter. Kjempehyggelig fyr.

Fikk skilt på min i går :D
Gratulerer med registrert sykkel!! :D

Det hadde vært fint om du kan fortelle om hvor du kjøpte klistremerket til speedometeret?

- Jan Andrè
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”