Brukermanual 2003 v rod

V-Rod
User avatar
vrod100
Posts: 11
Joined: 20 Apr 2010, 20:38

Brukermanual 2003 v rod

Post by vrod100 »

Det skulle ikke tilfeldigvis være noen her som har en brukermanual/håndbok for 2003 v rod ?
Er på utkikk etter en hvor det står om motorens spesifikasjoner ( hk/kw )

Kjøp/lån/kopi. Alt duger

Takk for alle svar.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Brukermanual 2003 v rod

Post by Harlex »

vrod100 wrote:Det skulle ikke tilfeldigvis være noen her som har en brukermanual/håndbok for 2003 v rod ?
Er på utkikk etter en hvor det står om motorens spesifikasjoner ( hk/kw )

Kjøp/lån/kopi. Alt duger

Takk for alle svar.
Trodde du hadde lastet ned brukermanualen eg???? ;)
vrod100 wrote:Har nettop lastet ned brukermanualen til min 2003 v rod HELT GRATIS på : http://www.freepdfmanual.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Der går det å legge inn søk på den sykkelen du har.
Men siden du spør så går jeg ut i fra at du ikke fikk den infoen som du søker...

Av en eller annen grunn er Harley vanskelig med å oppgi hk/kw.... De oppgir bare dreiemoment som du sikkert har forstått...
Men det er sikkert noen på forumet her som vet det det/ kan anslå hk på sykkelen din. Er det en spesiell grunn til at du vil/må vite det?
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
HDsoftail
Posts: 116
Joined: 10 Mar 2010, 00:01

Re: Brukermanual 2003 v rod

Post by HDsoftail »

vin dekoder
http://www.motoverse.com/tools/vin/harley.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??
User avatar
NUTS
Posts: 89
Joined: 22 Mar 2010, 22:48

Re: Brukermanual 2003 v rod

Post by NUTS »

115 hk/100 nm v 7000 rpm. Hk står ikke i boka,bare nm.
User avatar
vrod100
Posts: 11
Joined: 20 Apr 2010, 20:38

Re: Brukermanual 2003 v rod

Post by vrod100 »

Harlex wrote:
vrod100 wrote:Det skulle ikke tilfeldigvis være noen her som har en brukermanual/håndbok for 2003 v rod ?
Er på utkikk etter en hvor det står om motorens spesifikasjoner ( hk/kw )

Kjøp/lån/kopi. Alt duger

Takk for alle svar.
Trodde du hadde lastet ned brukermanualen eg???? ;)
vrod100 wrote:Har nettop lastet ned brukermanualen til min 2003 v rod HELT GRATIS på : http://www.freepdfmanual.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Der går det å legge inn søk på den sykkelen du har.
Men siden du spør så går jeg ut i fra at du ikke fikk den infoen som du søker...

Av en eller annen grunn er Harley vanskelig med å oppgi hk/kw.... De oppgir bare dreiemoment som du sikkert har forstått...
Men det er sikkert noen på forumet her som vet det det/ kan anslå hk på sykkelen din. Er det en spesiell grunn til at du vil/må vite det?
..........................................................................................................................................................

Hei Harlex

Hm.................. Betimelig spørsmål. :oops:
Joda, jeg har lastet ned hele manualen.
Og der står ALT, og jeg mener ALT ! Men selvsagt ikke kw eller HK.

Forklaringen er at jeg snart skal til biltilsynet, og da vil tollberegningene gå ut fra kw/hk og kubbik på motoren.
Jeg har tidligere lest at originale manualer vil kunne være bekreftelse nok.
DESTINASJONEN ER IKKE MÅLET, MEN REISEN.

Jeg kan kjøpe et A4 ark fra LAZY Boys for 3 000 kr, dette gir en bekreftelse på hk/kw på min motor. Skader ikke å spare litt penger etter en kraftig smell på skatten.

Men mottoet mitt er : hvorfor gjøre ting enkelt når det kan gjøres vanskelig. :D

Tusen takk for alle svar.

Flott gjeng her på forumet.
User avatar
NUTS
Posts: 89
Joined: 22 Mar 2010, 22:48

Re: Brukermanual 2003 v rod

Post by NUTS »

" Alle" vet vel at det er 115hk i en 1130kubik V Rod motor.Må da være mulig og finne dette skrevet et eller annet sted,uten å betale tusenvis av kroner.Skal se om jeg finner ut noe i mine papirer.(har en 05 mod med samme motor)
User avatar
vrod100
Posts: 11
Joined: 20 Apr 2010, 20:38

Re: Brukermanual 2003 v rod

Post by vrod100 »

NUTS wrote:" Alle" vet vel at det er 115hk i en 1130kubik V Rod motor.Må da være mulig og finne dette skrevet et eller annet sted,uten å betale tusenvis av kroner.Skal se om jeg finner ut noe i mine papirer.(har en 05 mod med samme motor)
:err: Dessverre så inbefatter "alle" ikke biltilsynet her i Norge.
Skal ta en ekstra telefonsamtale til Biltilsynet i morgen, så får vi se.

Supert at du gidder å se etter. Takk for det.
Hilsen Tord
User avatar
HDsoftail
Posts: 116
Joined: 10 Mar 2010, 00:01

Re: Brukermanual 2003 v rod

Post by HDsoftail »

vrod100 wrote:
NUTS wrote:" Alle" vet vel at det er 115hk i en 1130kubik V Rod motor.Må da være mulig og finne dette skrevet et eller annet sted,uten å betale tusenvis av kroner.Skal se om jeg finner ut noe i mine papirer.(har en 05 mod med samme motor)
:err: Dessverre så inbefatter "alle" ikke biltilsynet her i Norge.
Skal ta en ekstra telefonsamtale til Biltilsynet i morgen, så får vi se.

Supert at du gidder å se etter. Takk for det.
Hilsen Tord
Hei
Du blander litt med biltilsynet og tollberegning.
Tolla har egen bok de finner HK i, og regner ut avgiften etter det. Uavhengin av hva biltilsynet skriver i "vognkortet".
Første gang jeg tok inn en sykkel fikk jeg kopi av boken på tolla som jeg fikk stemplet.
Men det var nok flaks da det ikke er lov. (prøvde for 1 mnd siden og det gikk ikke da :lol: ).

Litt merkelig at biltisynet ikke har samme boka så hadde jo alle problemer blitt løst (de har boka i skien biltilsyn).
Lykke til uansett............Når har du time?
JM
Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Brukermanual 2003 v rod

Post by harleymann »

Alle vet, mulig det. Men nå har jeg holdt på med sykler noen år nå og ikke minst dette med import. Jeg vet at enkelte biltilsyne godtar kun en kopi/utskrift av hk/kw med dette er et fåtall. Enten må det være likt for alle og alle sykler eller ikke. "alle vet" også hvor mange hk det er i en Dyna 2002mod osv, men det kan ikke fungere på dem måten. Men at dealerne skal ha fra 2.500kr til 5.000kr for dette arket er nok noe i overkant. Men nå er det faktisk sånn at dette også er styrt av HD Europa sånn jeg har forstått. Ikke arket , men nå skal prisen på dette dokumentet være likt i hele Norge. På samme måte som når noen trenger hjelp til å få en nyere enn 2003 mod godkjent. Der har pris diffen og tolkningen av regelverket intern hos dealerne vært store. Men nå skal dette også være likt.

Samme sak med eksos, faktisk kanskje enda mer dustete. Du kan sette på så mye e-merket eksos anlegg før vising, men lite dumt må du ta støytest..... og alle biltilsyn folk vet at dette eksos anlegget blir tatt av igjen. Samme eksos anlegget kan bli brukt på 100talls sykler osv.

Siste opplevelsen min var for ca 2uker siden når jeg skulle få godkjent en BigDog. Jeg hadde orginal skriv fra BigDog med stempel osv som bekreftet HK. Men nei, biltilsynet mente at det var skrivefeil og at HK skulle være KW og jeg fikk noe høyere avgift.... når du står i hallen er dette ikke rett sted å krangle, men jeg gir meg selvfølgelig ikke. Men nå er sykkelen godkjent og nå skal jeg ta krangelen.

Knut
User avatar
vrod100
Posts: 11
Joined: 20 Apr 2010, 20:38

Re: Brukermanual 2003 v rod

Post by vrod100 »

HDsoftail wrote:
vrod100 wrote:
NUTS wrote:" Alle" vet vel at det er 115hk i en 1130kubik V Rod motor.Må da være mulig og finne dette skrevet et eller annet sted,uten å betale tusenvis av kroner.Skal se om jeg finner ut noe i mine papirer.(har en 05 mod med samme motor)
:err: Dessverre så inbefatter "alle" ikke biltilsynet her i Norge.
Skal ta en ekstra telefonsamtale til Biltilsynet i morgen, så får vi se.

Supert at du gidder å se etter. Takk for det.
Hilsen Tord
Hei
Du blander litt med biltilsynet og tollberegning.
Tolla har egen bok de finner HK i, og regner ut avgiften etter det. Uavhengin av hva biltilsynet skriver i "vognkortet".
Første gang jeg tok inn en sykkel fikk jeg kopi av boken på tolla som jeg fikk stemplet.
Men det var nok flaks da det ikke er lov. (prøvde for 1 mnd siden og det gikk ikke da :lol: ).

Litt merkelig at biltisynet ikke har samme boka så hadde jo alle problemer blitt løst (de har boka i skien biltilsyn).
Lykke til uansett............Når har du time?
JM
Takk for info, og takk for det.
Det er f####n meg umulig å skjønne seg på regelverket.
De som har laget det sitter nok og ler enda.

Skal til Drøbakk 12 mai, så det begynner å brenne litt for å få alt på plass.
Bestiller hk bekreftelse fra Lazy Boyz i morgen. Blir det dyreste sure eplet for meg. Det er ikke nødvendigvis pengene det går på, men utrolig "vrangt".

Uansett snart sommer og lange kjøreturer. Da er alt glemt :D
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”