Remedier for puss av sykkel

Post Reply
User avatar
Münsterjeger
Posts: 112
Joined: 10 May 2010, 20:32

Remedier for puss av sykkel

Post by Münsterjeger »

I ettermiddag skal sykkelen pusses, og jeg lurer på hva folket har å anbefale av remedier?
Jeg har noen få overfladiske riper i tanken jeg virkelig hadde håpet å få bort. Tips mottas med takk!
Hva bør jeg handle? Til både lakk og chrome.


:)
Last edited by Erlend on 29 Jun 2010, 14:38, edited 1 time in total.
Reason: Innhold splittet ut i ny tråd
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Førstegangseier

Post by BikerEva »

Små riper rubber man bort med en lett rubbing, og større med først en grovere, så en finere. Jeg vil anbefale Lahega, men Meguires og Autoglym er gjerne lettere å få tak i?
User avatar
Münsterjeger
Posts: 112
Joined: 10 May 2010, 20:32

Re: Førstegangseier

Post by Münsterjeger »

Meguires er kjøpt, og sykkelen er overhalt.
Fortsatt et par filleproblemer:
Fortsatt riper i tanken. Polert med X scratch, men hjalp ikke.

Vil ha ny "knob" til choken. Nåværened har en liten sprekk, og den kommer til å bli større.

Baklykta: Venstre skruefeste er knekt. Har ikke skrudd opp og sett om det kan limes. Uansett er det en liten sprekk på utsiden av chromramma der hvor venstre skrue skal sitte. Har nok fått en belastning der.
Hva koster en ny slik chromramme? Lykteglasset er finfint.


Pettern-ern-ern-ern
User avatar
Münsterjeger
Posts: 112
Joined: 10 May 2010, 20:32

Re: Førstegangseier

Post by Münsterjeger »

Er det bare å krype til korset og bruke rubbing på ripene på tanken?
Har også en par flak med chrom som er flasset av på potta under fothvileren. Finnes det remedier som kan fylle dette? Redd for at det bare eskalerer til det værre etterhvert som sykkelen blir eldre.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Remedier for puss av sykkel

Post by Erlend »

Splitter ut dette i en egen tråd, jeg. Dette ble veldig 'off topic' i forhold til kategorien nye medlemmer. :)
Keep the rubber side down!
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Førstegangseier

Post by mustang »

Münsterjeger wrote:Er det bare å krype til korset og bruke rubbing på ripene på tanken?
Har også en par flak med chrom som er flasset av på potta under fothvileren. Finnes det remedier som kan fylle dette? Redd for at det bare eskalerer til det værre etterhvert som sykkelen blir eldre.
Hei krom som flasser av er det ikke noe annet å gjøre med enn å levere potta til et forniklingsverksted og få trekt av den gamle forniklingen og lagt på ny. Det er en prossess som det tar en stund å få gjort så det kan vel med fordel taes når sesongen er over. På Biltema får man kjøpt bra krompolish og hvis det er noe av aluminium som Du vil ha blankt så kjøp en tube med autosol.

Mvh. Mustang. :)
Post Reply

Return to “Verktøy”