Legge ting i bløt...

User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Legge ting i bløt...

Post by Pilsebob »

Driver å peller sylindrene av sykkelen og tenkte å legge div deler i bløt for å få løst opp inngrodd møkk før jeg skal sette det sammen igjen.

noen gode råd til hva jeg skal legge det i som løsner driten... og ikke tar knekker på aluminium?


noen gode råd til pakningsfjerner også kanskje? finnes vel noe å smøre\spraye på som løser opp gamle pakninger?
greit å slippe å skrape tenkte nå jeg da ;-)


-Roger
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Legge ting i bløt...

Post by Coldman »

Da jeg pella påhengsmotoren fra hverandre fikk jeg tips om å vaske i diesel og deretter putte delene i oppvaskmaskinen (uten vaskemiddel selvfølgelig). Det gjorde susen. Stempler osv var (er) aluminium.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Legge ting i bløt...

Post by Svima »

Den dagen jeg finner motordeler i oppvaskmaskinen blir jeg "ikke blid" :o
/ Svima
User avatar
Michelin
Posts: 149
Joined: 09 Mar 2010, 22:58

Re: Legge ting i bløt...

Post by Michelin »

Svima wrote:Den dagen jeg finner motordeler i oppvaskmaskinen blir jeg "ikke blid" :o
Noen grunn til det da???? får det plass kan det vaskes :err:
Michelin er bare et dekknavn
User avatar
torjor
Posts: 56
Joined: 05 Apr 2010, 17:42

Re: Legge ting i bløt...

Post by torjor »

Oppvaskmaskin er den perfekte delevasker :D
Frem og tilbake er ikke like langt...
User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Re: Legge ting i bløt...

Post by Pilsebob »

blir det ikke en j*vlig diesel lukt i maskina etterpå?

madammen blir dritsur hvis jeg slenger klær med diesel på i vaskemaskinen..... setter lukt.

kan forestille meg det blir månelyst hvis det stinker diesel i den nye oppvaskmaskina!!
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: Legge ting i bløt...

Post by Hera »

Pilsebob wrote:blir det ikke en j*vlig diesel lukt i maskina etterpå?

madammen blir dritsur hvis jeg slenger klær med diesel på i vaskemaskinen..... setter lukt.

kan forestille meg det blir månelyst hvis det stinker diesel i den nye oppvaskmaskina!!
Jeg har akkurat fått beskjed om at oppvaskmaskinen ikke kan repareres, den har vannlekasje fra motoren. Så kanskje tiden er inne til å sette den i et rom med sluk og bruke den som delevasker? For det er helt klart, ikke noe som har blitt brukt i en motor skal inn i den nye vi må kjøpe.

Jeg har hørt om folk som har rengjort dobørsten i oppvasknaskinen, dette er nesten like ille. *Grøsser*
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Legge ting i bløt...

Post by Coldman »

Du spurte også om fjerning av pakninger.
Jeg har skrap dem bort og sånn, men det finnes tydligvis noen kjemiske midler også. Visste ikke det, jeg.
CRC og Permatex er navn som ofte igjen når jeg googler...
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Re: Legge ting i bløt...

Post by Pilsebob »

har også en oppvaskmaskin som det er nå gærnt med... nå fikk jeg plutselig inspirasjon til å fikse den :mrgreen:

Prøver å legge deler i diesel (bensin er vel osgså et greit alternativ vil jeg tro?) i helga og ser etter no chem stuff til pakninger hvis det trengs etterpå.

Takk for innspill :-)
User avatar
NUTS
Posts: 89
Joined: 22 Mar 2010, 22:48

Re: Legge ting i bløt...

Post by NUTS »

På pakkninger kan du bruke loctite 7200. På deler har jeg en kanne 556 som jeg legger de i. Helt topp.Kan sikkert bruke WD40 og lignende.
Post Reply

Return to “Verktøy”