Verktøy til HD

User avatar
Badboy
Posts: 57
Joined: 28 Sep 2011, 12:30

Verktøy til HD

Post by Badboy »

De av dere som har lest et eller flere av mine innlegg vet allerede at jeg er helt nybegynner på Harley (og mc). Jeg har nå funnet ut at jeg må lage garasjen om til verksted (bilder kommer senere - er nesten ferdig!). Jeg kjøpte for en tid tilbake en veldig fint verktøysett laget av Hazet. Det var dyrt og fint, men jeg har lett etter det i hele huset og kjellern, men det er borte. Så jeg trenger et nytt. Jeg lurer på å kjøpte et sett fra Kamasa, dvs dette settet: http://www.jula.no/mekanikersett-98-deler-k4915p-033388" onclick="window.open(this.href);return false;. Er dette et greit utgangspunkt for å skru litt på min Sportster? Og hva må jeg ha i tillegg? Jeg tenker ikke det jeg trenger for å skru sykkelen i deler, men det jeg trenger for å få gjort enkle ting som å skru av eksosanlegget etc, speil etc. Et sted må en starte!
Badboy


***************************
Sportster Iron 1200, V&H 2-1 black, SE Supertuner, SE Air
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Verktøy til HD

Post by Jan-Ivar »

skal du skru Harley er du avhengig av tomme verktøy.
et godt pipe sett, ett fast nøkkel sett og kanskje noen leddnøkkler i tomme størrelser holder til de fleste jobbene.
legger man til ett sett med gode skrutrekkere, noen gode tenger og ett sett med unbraco nøkkler er mye gjort.

vet ikke hvordan det er med mekanikker erfaringen din, men en ting er sikkert man blir ikke mekanikkr over natta selv om man har kjøpt seg Harley Davidson. stort sett er det enkelt og srku på men en del jobber krever at du vet hva du driver med. så å spørre litt rundt og undersøke litt før man begynner er en gei måte å gå frem på.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Badboy
Posts: 57
Joined: 28 Sep 2011, 12:30

Re: Verktøy til HD

Post by Badboy »

Takker Jan-Ivar!