Depotstøtten hos Jula

User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by Svima »

Støtta fra Jula: For at den fungerer, tror jeg du bør ha firkantet baksving, slik at løftearmene får et godt feste. På den type støtte, kan du kanskje bytte ut løftearmene, Eksempelet fra Biltema forutsetter at ramma er laveste punkt, slik at du ikke skader eksosrør eller andre ting.
Et par tips fra min onkel.... Noen som vet om Jula-støtta fungerer på baksvingen til HD?
/ Svima
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by Qonrad »

Forskjellen på depotstøtter og Biltema´s støtte er at depotstøttene skal jekkes på svingarmen. Biltema´s støtte jekkes på rammen og dermed får man frigjort baksvingen. Kjekt hvis man skal skifte støtdempere.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by Coldman »

Hadde noen kroner tilgode hos Biltema, så da kjøpte jeg støtta.
Den passer egentlig ikke noe særlig på Dyna med den nye rammen. Naboen har en 2005 Sportster og på den passet den ypperlig. Eksosanlegget kommer ikke i veien eller noen ting. Veldig enkelt å få opp både for- og bakhjul. Sykkelen hans står kjempestødig, selv med motoren i gang. Helt perfekt for 249,- kroner. Anbefales for absolutt for Sportster.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by tutte »

Bruker denne støtta selv, på en -89 Electra.Hjelper den litt med å dra bakover i styret sånn "just in case". Fungerer bra,stødig som bare det.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
pannechopper
Posts: 63
Joined: 06 May 2010, 23:15

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by pannechopper »

Sier bare en ting og det er VÆR forsiktig når det gjelder den til Biltema for den brister i sveisen på armen du bruker til å vippe MC opp med
Be a Man ride a Pan
User avatar
TND883
Posts: 51
Joined: 09 Mar 2010, 23:33

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by TND883 »

Jeg har bruk biltema sin endel på Dyna Fat Bob. Har oppdaget at røret som ligger an mot ramme har bøyd seg litt. Skruene som fester det samme røret har tendens til å løsne. Man må være forsiktig når man bruker denne pga "billigkvalitet". Bør inspiseres nøye før bruk.
User avatar
Michelin
Posts: 149
Joined: 09 Mar 2010, 22:58

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by Michelin »

Men er det noen som vet om den depotstøtten fra jula er bra... eventuellt depotstøtten fra biltema?
Michelin er bare et dekknavn
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by Coldman »

Michelin wrote:Men er det noen som vet om den depotstøtten fra jula er bra... eventuellt depotstøtten fra biltema?
Den depotstøtta krever jo at du monterer støttepigger eller noe på sykkelen. Biltema-støtta (den blå greia) bør fungere fint på din sykkel. Vi trenger vel ikke løfte syklene våre så ofte og kan velge kvalitet litt ut fra det. Kjekt å få opp hjulene ifbm vask mm og det er vel det som er behovet.

Selv kjøpte jeg en slik:
støtte.jpg
De "armene" fikk ikke plass under min sykkel og jeg måtte lime på biter av noen gummimatter for at ikke jekken skal ta i girkassa (den henger lavt på nyere dyna). Men - løsningen ble super. Sykkelen står fjellstøtt og jeg fikser opp- og nedjekking uten hjelp. Gasolin i Porsgrunn selger dem, men jeg kjøpte min hos HD Vestfold (tror de har en igjen).
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Michelin
Posts: 149
Joined: 09 Mar 2010, 22:58

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by Michelin »

Men det er ikke til min sykkel serru ;) det er Buell'n jeg tenker på. Uten at jeg har sett etter så håper jeg biltemajekken jeg har passer under den nye også :D
Michelin er bare et dekknavn
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Depotstøtten hos Jula

Post by Qonrad »

TND883 wrote:Jeg har bruk biltema sin endel på Dyna Fat Bob. Har oppdaget at røret som ligger an mot ramme har bøyd seg litt. Skruene som fester det samme røret har tendens til å løsne. Man må være forsiktig når man bruker denne pga "billigkvalitet". Bør inspiseres nøye før bruk.
Beklager Svima at "Julajekken" har gått over i "Biltemajekken", men det virker som folk har mer erfaring med den på godt og vondt.

Har altid de to skruene løse på det tvergående røret for å kunne "rulle" syklen opp, og dermed skape minst mulig motstand og friksjon mellom ramma og støtten.
Hvis du bruker å låse det tvergående røret, kan det være mulig at det har foråsaket ekstra belastning når du har jekket opp syklen. Det eneste som har røket på min er stopperen som skal forhindre at man sparker armen utover.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
Post Reply

Return to “Verktøy”