Gearproblemer....

V-Rod
Profilbilde
Later
Innlegg: 41
Ble medlem: 13 Mar 2010, 00:26

Gearproblemer....

Post skrevet av Later » 18 Des 2010, 17:21

Gearskifteren kommer ikke opp etter jeg har satt den i 1 gear, eller gearer ned under kjøring... må vippe den opp med foten... noen forslag til hva som er problemet?



Profilbilde
NT-2003
Innlegg: 6
Ble medlem: 10 Mar 2010, 18:59

Re: Gearproblemer....

Post skrevet av NT-2003 » 19 Des 2010, 11:19

Sjekk gjennomføringa på gearpedalen, (smør den opp).



Profilbilde
Later
Innlegg: 41
Ble medlem: 13 Mar 2010, 00:26

Re: Gearproblemer....

Post skrevet av Later » 19 Des 2010, 15:28

will do :) glemte neve at dette ikke er konsant.... skjer innimellom...



Profilbilde
Bernt
Innlegg: 258
Ble medlem: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Gearproblemer....

Post skrevet av Bernt » 23 Des 2010, 22:40

Dette skjedde meg også med ny kasse!



Profilbilde
Later
Innlegg: 41
Ble medlem: 13 Mar 2010, 00:26

Re: Gearproblemer....

Post skrevet av Later » 25 Des 2010, 11:52

Bernt, var det treghet da, eller måtte kassen til doktoren??



Profilbilde
Bernt
Innlegg: 258
Ble medlem: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Gearproblemer....

Post skrevet av Bernt » 25 Des 2010, 17:10

Har ikke fått orden på det ennå. skal ta ut kassa og sende den til doc.



Profilbilde
Later
Innlegg: 41
Ble medlem: 13 Mar 2010, 00:26

Re: Gearproblemer....

Post skrevet av Later » 25 Des 2010, 21:24

huff huff :(



Profilbilde
Petromax
Innlegg: 6
Ble medlem: 18 Mar 2010, 22:56

Re: Gearproblemer....

Post skrevet av Petromax » 17 Mar 2011, 11:42

Jeg hadde samme problemet med min Street Rod for 1 år siden.
Selve girpedalen står på en aksling og har en nylonforing, som av en eller annen grunn var blitt for trang. (ikke smuss)
Når jeg frakoblet overføringstag fra girpedalen var det enkelt å kjenne at selve girpedalen gikk altfor tregt. Gjorde foringen litt mer rom med sandpapir. Girkassen har siden da sjaltet meget lett og presist! :thumb:



Profilbilde
Bernt
Innlegg: 258
Ble medlem: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Gearproblemer....

Post skrevet av Bernt » 27 Mai 2011, 17:52

Da har en fått kasse i retur og reparert av Doc. Måtte ta ut alt i kassa, maskinere/tilpasse aksling til gjennomføringen/foringen ut til skifter.



Post svar

Tilbake til “Motor og drivverk”