Ule-lyd

V-Rod
Post Reply
User avatar
Madaman69
Posts: 4
Joined: 21 Apr 2015, 13:50

Ule-lyd

Post by Madaman69 »

Hei,

Jeg har en HD Night Rod 2009 VRSCD og har en slags ule-lyd/ (lang i-lyd) når jeg slipper på gassen. Høres ut som om den kommer fra et sted nede ved venstre fot. Den er intense når motor er kald, men høres ikke så godt når motor er varm. Noen som vet hva dette kan være? Kan det være lager i drivaksel der hvor reim er feste på motor ?
User avatar
Madaman69
Posts: 4
Joined: 21 Apr 2015, 13:50

Re: Ule-lyd

Post by Madaman69 »

Nei, her var det ikke så mange forslag :-( får ta med sykkelen til et verksted tror jeg....
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Ule-lyd

Post by Nostalgia »

Det er ikke så mange med erfaring fra Showerhead her inne dessverre. Men ut i fra hva jeg har hørt er det ymse barnesykdommer med disse motorene som kan være særs alvorlige, blant annet skruen til vannpumpedrev/samledrev til regkjedet som skrur seg ut. Så for å gjøre det billigst mulig for din del, ta med sykkelen til et verksted med kyndig hjelp. Hvor i landet holder du til?
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Madaman69
Posts: 4
Joined: 21 Apr 2015, 13:50

Re: Ule-lyd

Post by Madaman69 »

Ok, det kan kanskje være lurt. Holder til i Porsgrunn. Da er det vel enten CBP i Skien eller HD Vestfold ?
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Ule-lyd

Post by Nostalgia »

Har ikke erfaring med CBP eller Vestfold angående V-rod, men det er verdt et forsøk. HD Østfold har bred erfaring med V-rod og deres nykker, men det blir vel i overkant langt. Men frakt sykkelen på henger, ikke kjør den når du først har en ulyd. Følgeskadene blir fort dyre.
Men bare for å eliminere en ting, det er ulelyd, og ikke kvitrelyd, vi snakker om? Har erfart at ved slakk belt kan det kvitre kraftig fra området rundt fremre lukket ved retardasjon/jevn gass.
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Madaman69
Posts: 4
Joined: 21 Apr 2015, 13:50

Re: Ule-lyd

Post by Madaman69 »

Nostalgia wrote:Har ikke erfaring med CBP eller Vestfold angående V-rod, men det er verdt et forsøk. HD Østfold har bred erfaring med V-rod og deres nykker, men det blir vel i overkant langt. Men frakt sykkelen på henger, ikke kjør den når du først har en ulyd. Følgeskadene blir fort dyre.
Men bare for å eliminere en ting, det er ulelyd, og ikke kvitrelyd, vi snakker om? Har erfart at ved slakk belt kan det kvitre kraftig fra området rundt fremre lukket ved retardasjon/jevn gass.
Takk for info. Det er en ule-lyd ja og ikke noe kvitre lyd. jeg kan jo forsøke å stramme belte litt og se om det hjelper hvis ikke tar jeg sykkel med til CBP tenker jeg.....
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”