Små sadelvesker til Street Bob

Post Reply
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Små sadelvesker til Street Bob

Post by Sharpeye »

Noen som vet om noen små sadelvesker av typen "throw over" til en Street Bob.
Vil helst ikke flytte blinklysene bak for å få plass.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Små sadelvesker til Street Bob

Post by Coldman »

Det kryr jo av throw over, men samtidig ikke lett å finne noen som passer særlig godt. Spørs hvor kresen du er og hvor godt du vil beskytte sykkelen... om du f.eks. synes du trenger veskebøyler (og dem er det nok ikke mange av, om noen, til din sykkel).

Her ser du mitt opplegg. En veske med ei hjemmemekka feste slik at den er hurtigavtakbar. Enkelt å lage, ingen fare for å slite hull på lakk mm på sykkelen - og veska kan fylles med tunge ting. Veska hviler mot et hjul som er festet til beltkassefestet. Blinklysene er ikke flyttet, men jeg har "festene" for avtakbar sissybar som jeg bruker. Det er selve festene for blinklysa som er byttet ut. Gjør du det, får du samtidig plass til et 180 bakdekk.

Synes sykkelene ser fin ut med bare ei veske...

Image

Image
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Små sadelvesker til Street Bob

Post by Sharpeye »

Coldman wrote:Det kryr jo av throw over, men samtidig ikke lett å finne noen som passer særlig godt. Spørs hvor kresen du er og hvor godt du vil beskytte sykkelen... om du f.eks. synes du trenger veskebøyler (og dem er det nok ikke mange av, om noen, til din sykkel).

Her ser du mitt opplegg. En veske med ei hjemmemekka feste slik at den er hurtigavtakbar. Enkelt å lage, ingen fare for å slite hull på lakk mm på sykkelen - og veska kan fylles med tunge ting. Veska hviler mot et hjul som er festet til beltkassefestet. Blinklysene er ikke flyttet, men jeg har "festene" for avtakbar sissybar som jeg bruker. Det er selve festene for blinklysa som er byttet ut. Gjør du det, får du samtidig plass til et 180 bakdekk.

Synes sykkelene ser fin ut med bare ei veske...

Image

Image

Takker og bukker. Ja, det kryr av throw-over, men som du sier vanskelig å finne noen som passer. Skal på lengre tur til sommeren så jeg driver å planlegger bagasjeløsning. Likte løsningen din veldig godt. Da jeg faktisk også lurer på 180 dekk. :) (går det rett på original felg forresten og merker du noen forskjell på kjøreegenskapene i svinger?).

HD har jo veskebøyler til Street Bobben, men syntes ikke det er noe fint når veskene ikke er på. Og jeg vil kun ha de på når jeg er ute på lengre tur. Gidder ikke skru av og på hele tiden. Derfor håpet jeg på å finne noen små og lage en eller annen løsning for at de ikke gåt innpå lakk osv.
Har du noen mal på festet ditt? 8-)
Hva mener du med at veska hviler mot et hjul på beltekassa?

Takker for svar. :)
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Små sadelvesker til Street Bob

Post by Coldman »

Det er flere 180-dekk som passer på felgen. Jeg har Dunlop sitt. Kjøpt av HD. Det er det andre 180-dekket jeg har.
HD selger dekk og en greie for å lage bedre plass inni skjermen. Denne greia trenger man ikke dersom man har sissybar-feste. Dvs. med sissybar-festene få man de samme greiene - og dermed er man i boks. Uten greiene er det en sjanse for at dekket kommer borti ledninger mm.

Om jeg merker forskjell på 160 og 180? Vel... det er vel slik at man gjerne vil kjenne forskjell - til det positive - når man har kjøpt et dyrere dekk. Aner egentlig ikke om jeg kjenner noen forskjell. Jeg kjøpte det for utseendets skyld. Det er bare å innrømme. Men, jeg det har en ganske myk gummiblanding, så da sitter det vel som et skudd i svingene. :mrgreen:

Veska:
Nei, jeg har ingen mal, men det kan jeg jo lage hvis du har behov. Veska er fra Lejonkulan. Med den følger det et hjul (som står på en brakett). Dette skal egentlig festes til bakakslingen, men jeg modda den litt og festa den til beltkassa. Det er vel egentlig ikke et hjul, men en rulle. Det er så lite at ingen legger merke til det. Veska hviler altså mot hjulet/rulla og kommer derfor ikke borti noen deler på sykkelen. Lejonkulan selger bare hjulet/rulla hvis man vil bruke det på andre vesker.

Opplegget mitt med festet kan selvfølgelig brukes på andre vesker. Veldig enkle greier.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Små sadelvesker til Street Bob

Post by Sharpeye »

Coldman wrote:Det er flere 180-dekk som passer på felgen. Jeg har Dunlop sitt. Kjøpt av HD. Det er det andre 180-dekket jeg har.
HD selger dekk og en greie for å lage bedre plass inni skjermen. Denne greia trenger man ikke dersom man har sissybar-feste. Dvs. med sissybar-festene få man de samme greiene - og dermed er man i boks. Uten greiene er det en sjanse for at dekket kommer borti ledninger mm.

Om jeg merker forskjell på 160 og 180? Vel... det er vel slik at man gjerne vil kjenne forskjell - til det positive - når man har kjøpt et dyrere dekk. Aner egentlig ikke om jeg kjenner noen forskjell. Jeg kjøpte det for utseendets skyld. Det er bare å innrømme. Men, jeg det har en ganske myk gummiblanding, så da sitter det vel som et skudd i svingene. :mrgreen:

Veska:
Nei, jeg har ingen mal, men det kan jeg jo lage hvis du har behov. Veska er fra Lejonkulan. Med den følger det et hjul (som står på en brakett). Dette skal egentlig festes til bakakslingen, men jeg modda den litt og festa den til beltkassa. Det er vel egentlig ikke et hjul, men en rulle. Det er så lite at ingen legger merke til det. Veska hviler altså mot hjulet/rulla og kommer derfor ikke borti noen deler på sykkelen. Lejonkulan selger bare hjulet/rulla hvis man vil bruke det på andre vesker.

Opplegget mitt med festet kan selvfølgelig brukes på andre vesker. Veldig enkle greier.
Har sett det 180 dekk kittet fra HD. Og det gjelder det samme for meg. Det er for utseende sin skyld.

Veskene fra Lejonkulla er absolutt de fineste. Dyre, men fine. Vil ikke bry deg for mye, men skulle jeg velge dette kommer jeg til å ærbødigst spørre om du er brydd med å lage braketten for meg. Betaler selvfølgelig.

Hadde jo vært veldig ok å dundret ned til Sandefjord en varm vårdag og tatt en titt på sykkelen din om det er ok. Interessert i å se på veskeløsningen og 180 dekket.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Små sadelvesker til Street Bob

Post by Coldman »

Det er bare å komme til Sandefjord, det. Og jeg er jo i Oslo rett som det er.

Du må gjerne spørre ærbødigst om brakett, men du får nok nei som svar. :D Jeg er nok ingen kløpper på slikt, men greier å mekke enkelte ting til meg selv.
Men du kan få studere den fra alle vinkler, måle, tegne og notere så mye som du lyster.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Små sadelvesker til Street Bob

Post by Sharpeye »

Coldman wrote:Det er bare å komme til Sandefjord, det. Og jeg er jo i Oslo rett som det er.

Du må gjerne spørre ærbødigst om brakett, men du får nok nei som svar. :D Jeg er nok ingen kløpper på slikt, men greier å mekke enkelte ting til meg selv.
Men du kan få studere den fra alle vinkler, måle, tegne og notere så mye som du lyster.
Da finner jeg frem lupa og satser på å komme til Sandefjord. Eller når du skal til Oslo og mot formodning skulle huske å gi meg beskjed kan vi jo ses der.

Her må snøen gå i gata først før jeg kan trille ut.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Små sadelvesker til Street Bob

Post by Coldman »

Jeg drar innover ca en gang i uka. Bare det bllir varmt nok om morgenen, kjører jeg sykkel.
Ellers pleier vi ofte å ta en tur på Karl Johan på onsdager - og det hender at vi er på Grava også (onsdager det og), men der er det jo ikke trygt å ferdes på våren fordi biltilsyne er overivrig på å kontrollere potter.
Så er det Vindfjelltunet tirsdager osv. osv. Jeg kjører 15.000 i sesongen, så da rekker jeg jo innom ganska mange steder. Du kan jo slenge deg med opp til Nebbenes en torsdag. Kort for deg og passe langt for oss som bor i Vestfold.

Men du (og alle andre :D ) er hjertelig velkommen til å besøke hvalfangerbyen.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Små sadelvesker til Street Bob

Post by Sharpeye »

Coldman wrote:Jeg drar innover ca en gang i uka. Bare det bllir varmt nok om morgenen, kjører jeg sykkel.
Ellers pleier vi ofte å ta en tur på Karl Johan på onsdager - og det hender at vi er på Grava også (onsdager det og), men der er det jo ikke trygt å ferdes på våren fordi biltilsyne er overivrig på å kontrollere potter.
Så er det Vindfjelltunet tirsdager osv. osv. Jeg kjører 15.000 i sesongen, så da rekker jeg jo innom ganska mange steder. Du kan jo slenge deg med opp til Nebbenes en torsdag. Kort for deg og passe langt for oss som bor i Vestfold.

Men du (og alle andre :D ) er hjertelig velkommen til å besøke hvalfangerbyen.
Takk for invitasjonen.
Ja, grava er jeg innom noen ganger i løpet av sesongen. Men ikke tidlig på våren av grunner du nevnte.
Nebbenes er absolutt aktuelt og ikke minst Sandefjord.

Da ses vi vel nok etterhvert.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Små sadelvesker til Street Bob

Post by Sharpeye »

Coldman, bestilte du den Lejonkula vesken direkte fra dem i Sverige?
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”