Div utstyr.

User avatar
Bompi
Posts: 16
Joined: 04 May 2011, 00:35

Div utstyr.

Post by Bompi »

Hei! :)

Venter for øyeblikket på levering av min V-Rod Muscle hos Lazy Boyz. Jeg er 23 år, og har masse spørsmål(skal ikke ta alle med en gang :) )

-Har hørt at lyden i denne sykkelen kan være litt stusselig, og vurderer og koste på meg nye potter. Greit å høres når man kjører opp langs siden på en bil. Noen som har noen anbefalinger her? Og hva vil det koste?

-En annen ting jeg vurderer er en sissybar. Men, synes det er litt kjipt at det ikke finnes en slags "snap on" løsning på det. I følge Lazy Boyz finnes det kun ett alternativ, en permanent sissybar med bagasjebrett. Tror dere at det kan komme andre løsninger på denne fronten etter hvert?

Andre tips til modifikasjoner mottas med stor takk :D

Bjørnar
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Div utstyr.

Post by Harlex »

Hvis du sjekker aftermarked-leverandører for eksempel her: Jpcycles.com så dukker det nok endel ting opp som den lokale HD-shappen sier ikke (vil ikke si) finnes...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Bompi
Posts: 16
Joined: 04 May 2011, 00:35

Re: Div utstyr.

Post by Bompi »

Takker og bukker! Så ut som en bra side. Skal se om jeg finner det jeg trenger.

Hva med potter? Er det V&H som gjelder?
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Div utstyr.

Post by Harlex »

Bompi wrote:Takker og bukker! Så ut som en bra side. Skal se om jeg finner det jeg trenger.

Hva med potter? Er det V&H som gjelder?

Har liten peil på V-rod men generellt så er det smaken er som baken som gjelder ved eksos...... Du finner sikker mange andre "tråder" på forumet som omtaler eksos....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Div utstyr.

Post by Harlex »

Ellers finner du GARANTERT MYYYE inspirasjon på Youtube...... Både i forhold til lyd og design....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Div utstyr.

Post by Svima »

Velkommen hit, og gratulerer med ny sykkel :)
Kanskje det er lurt å kjøpe et anlegg som kan lukkes automatisk ved kontroll/lydtest, i og med det er så fokus på dette med "støy" om dagen?
/ Svima
User avatar
Bompi
Posts: 16
Joined: 04 May 2011, 00:35

Re: Div utstyr.

Post by Bompi »

Svima wrote:Velkommen hit, og gratulerer med ny sykkel :)
Kanskje det er lurt å kjøpe et anlegg som kan lukkes automatisk ved kontroll/lydtest, i og med det er så fokus på dette med "støy" om dagen?
Tusen takk :D

Har vel sett gjennom alt av youtube videoer på denne modellen, og det er vel ikke noe tvil om at det V&H som går igjen. Men, så en annen variant der med gromlyd. Skal prøve å finne igjen den! Automatisk lukking hadde helt klart vært en fordel. Men, skal mest sannsynlig anskaffe sidemontert skilt, så mangellapp blir det vel uansett :err: Har sett på div fora at det strides om dette er lovlig eller ikke.

Er det vanskelig å montere slip on, eller er det noe en grønnskolling som meg kan fikse selv?

Mvh

Bjørnar
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Div utstyr.

Post by Harlex »

Vanligvis svært lett å montere slip ons men med endring i eksos kan det (vanligvis) være behov for motorjusteringer og det er ikke for nybegynneren...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Bompi
Posts: 16
Joined: 04 May 2011, 00:35

Re: Div utstyr.

Post by Bompi »

Harlex wrote:Vanligvis svært lett å montere slip ons men med endring i eksos kan det (vanligvis) være behov for motorjusteringer og det er ikke for nybegynneren...
Ok. Er det da man setter den dyna benk hos forhandler eller? Beklager mange spm, men er som sagt helt grønn på slike ting :)
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Div utstyr.

Post by Harlex »

Bompi wrote:
Harlex wrote:Vanligvis svært lett å montere slip ons men med endring i eksos kan det (vanligvis) være behov for motorjusteringer og det er ikke for nybegynneren...
Ok. Er det da man setter den dyna benk hos forhandler eller? Beklager mange spm, men er som sagt helt grønn på slike ting :)
Du skal ikkje beklage... Forum er for spørsmål... Ja det kan/er behov for benk ja...

Se her: En relevant link med linker til enda mer relevans tenker eg... : http://www.hdtalking.com/vrsc_models/14 ... mucle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”